چکیده:
هدف اصلی این پژوهش، تاثیر بازاریابی حسی بر خرید مشتریان با آزمون نقش تعدیلگری کیفیت ادراک شده خدمات، بر اساس مدل SWIPE در شرکت ستاره که نمایندگی محصولات مرسدس بنز را دارد،می باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف تحقیق، کاربردی و از حیث موضوع و سوالات پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی - همبستگی می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل سه پرسشنامه استاندارد و محقق ساخته بود. بود که بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیكرت درجه بندی شدند. نتایج مدل اندازه گیری نشان داد روایی و پایایی پرسشنامه ها در حد قابل قبولی است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش شامل مشتریان محصولات ایران خودرو بود. برای تعیین حجم نمونه به فرمول کوکران استناد شد. برای انتخاب افراد نمونه از نمونه گیری در دسترس(اتفاقی) استفاده شد.تعداد 384 پرسشنامه برای تحلیل جمع آوری شد.تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با بهرهگیری از مدلسازی معادلات ساختاری و با نرم افزارSmart PLS انجام شد.نتایج آزمون فرضیات نشان داد که بازاریابی حسی تاثیر مستقیم بازاریابی حسی برخرید مشتریان مثبت و معنادار است.همچنین کیفیت ادراک شده خدمات اثر تعدیلگر بر خرید مشتریان دارد.
خلاصه ماشینی:
٣ Vol شماره شاپا (٣٩١٩-٢٤٣٣) (٣٩١٩-٢٤٣٣) :ISSN تاثير بازاريابي حسي بر خريد مشتريان با آزمون نقش تعديلگري کيفيت ادراک شده خدمات ، بر اساس مدل SWIPE مطالعه موردي (خودرو مرسدس بنز در شهر تهران سال ١٣٩٥) دکتر مهرداد حسن زاده (استاديار و عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز) محسن صفردوست (دانشجوي دکتراي بازرگاني.
com چکيده هدف اصلي اين پژوهش ، تاثير بازاريابي حسي بر خريد مشتريان با آزمون نقش تعديلگري کيفيت ادراک شده خدمات ، بر اساس مدل SWIPE در شرکت ستاره که نمايندگي محصولات مرسدس بنز را دارد، ميباشد.
بازاريابي حسي يک رويکرد شگفتيآور براي حضور شخصيت يک برند در زندگي روزمره است بنابراين وقتي يک مصرف کننده با برند درگير ميشود، وي با مجموعه اي از ادراکات در مورد ارزش هاي به يادماندني آن برند، تنها گذاشته شده و به طور خودکار اين محصول را با آن شخصيت (برند) در ادراک خود وابسته و مرتبط خواهد کرد (درگي، ١٣٨٩، ص ٢٨).
بنابريان سئوال اصلي که براي شرکت مرسدس بنز مطرح است اين است که تاثير بازاريابي حسي بر خريد مشتريان ايران خودرو در شهر تهران ، بر اساس مدل SWIPE چگونه است ؟ بازاريابي حسي بازار يابي حسي شناسائي و تأمين نيازها و علائق مشتري به روشي سودآور است که مصرف کنندگان را از طريق ارتباطات دو جانبه و زنده با خاطره اي مثبت و به ياد ماندني درگير مي کند، شخصيت برند را ملموس و به زندگي روزمره مي آورد و براي مشتريان هدف ارزش افزوده ايجاد ميکند (درگي، ١٣٨٩، ص ٥٨).