چکیده:
هدف پژوهش تعیین نقش مدیران در توسعه گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری بود. روش پژوهش توصیفی – پیمایشی و جامعه آماری پژوهش مدیران استان و چهارمحال و بختیاری که از بین آنها تعداد 97 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی منظم به عنوان نمونه انتخاب. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه بوده که طی هفت شاخص به بررسی نقش مدیران پرداخته است. روایی پرسشنامه با استفاده از روش وابسته به محتوا تایید و پایایی پرسشنامه های با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ 87/0برآورد گردید. یافته های پژوهش نشان داده است که نقش مدیران در توسعه گردشگری استان به ترتیب رتبه عبارتند از: تدوین برنامه ای جامع و استراتژیک، نگرش مدیران در زمینه گردشگری، شناخت مدیران از پتانسیل های گردشگری استان، سیاستگذاری مدیران در زمینه های ساخت و ترمیم زیر ساخت های گردشگری، ایجاد هماهنگی بیشتر دستگاههای تصمیم گیر، تقویت امکانات ترابری استان و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در صنعت گردشگری
خلاصه ماشینی:
یافته های ناشی از سوالات تحقیق 1-تا چه میزان نگرش مدیران در زمینه گردشگری در توسعه این صنعت در استان چهارمحال وبختیاری موثر است؟ جدول1: مقایسه میانگین نقش نگرس مدیران در توسعه گردشگری با میانگین فرضی 3 عوامل میانگین T درجه آزادی سطح معنی داری اختلاف میانگین نگرش مدیران 3.
3-تا چه میزان تدوین برنامه ای جامع و استراتژیک توسط مدیران در زمینه گردشگری در توسعه این صنعت در استان چهارمحال وبختیاری موثر است؟ جدول3 : مقایسه میانگین نقش تدوین برنامه ای جامع و استراتژیک توسط مدیران در توسعه گردشگری با میانگین فرضی 3 عوامل میانگین T درجه آزادی سطح معنی داری اختلاف میانگین تدوین برنامه ای جامع و استراتژیک 4.
)در استان در توسعه صنعت گردشگری در استان چهارمحال وبختیاری موثر است؟ جدول4: مقایسه میانگین نقش سیاستگذاری مدیران در زمینه زیر ساخت ها در توسعه گردشگری با میانگین فرضی 3 عوامل میانگین T درجه آزادی سطح معنی داری اختلاف میانگین ساخت و ترمیم زیر ساخت های گردشگری 3.
86 داده های جدول (9) نشان می دهد که در رتبه بندی نقش مدیران استان در توسعه گردشگری بالاترین میانگن رتبه مربوط به تدوین برنامه استراتژیک و کمترین میانگین مربوط به سیاستگذاری مدیران در زمینه مشارکت بیشتر بخش خصوصی بوده است.
-Wahidul Habib, Md & Islam, N, (2009), A study on guest satisfaction of different guest houses in Bangladesh: A case of Bandarban area, Journal of Vacation Marketing, Vol. 14(2).