Skip to main content
فهرست مقالات

نقش هزینه های محصول در تصمیمهای قیمت گذاری و ترکیب محصولات

نویسنده:

(5 صفحه - از 62 تا 66)

کلید واژه های ماشینی : تصمیمهای قیمت‌گذاری و ترکیب محصولات ،قیمت ،هزینه‌های محصول در تصمیمهای قیمت‌گذاری ،محصولات ،اطلاعات ،مدیران ،فروش ،تقاضا ،تولید ،ظرفیت ،نقش هزینه‌های محصول در تصمیمهای ،قیمت فروش ،سود ،بازار ،سفارش ،اطلاعات بازار ،قیمت محصولات ،تعیین قیمت ،شرکت قیمت پذیر در دراز‌مدت ،حسابداران مدیریت ،اطلاعات مرتبط با هزینه‌ها ،شرکت قیمت پذیر ،کشش ،مشتریان ،عرضه ،کوتاه‌مدت ،تعیین قیمتها به اطلاعات مرتبط ،شرکت قیمت‌گذار در دراز‌مدت ،اطلاعات مربوط به میزان استفاده ،هزینه‌های کامل

خلاصه ماشینی:

"اما،پرسشی که اکنون مطرح می‌شود این است که حداقل قیمت‌ قابل قبول برای هر سفارش خاص چقدر است؟شرکت به منظور پاسخ به این پرسش با توجه به ظرفیت و امکانات تولید در دسترس‌ برای قبول سفارش جدید ممکن است با یکی از دو وضعیت زیر روبرو شود: الف-ممکن است ظرفیت مازاد در کوتاهمدت وجود داشته باشد؛در این صورت قیمت فروش باید دست کم،هزینه‌های افزایشی‌12یا هزینه‌های تفاضلی‌13تولید و عرضه محصول یا سفارش جدید را پوشش دهد و هر مبلغ مازاد بر آن را عرضه و تقاضای بازار تعیین‌ می‌کند. پرسشی که مطرح می‌شود این است که آیا مدیران مسئول در تصمیمگیریهای قیمت گذاری شرکت اساسا از این گونه اطلاعات که‌ برمبنای هزینه‌های کامل تهیه شده است،منتفع می‌شوند؟ در مورد میزان اتکا و اطمینان نسبت به اطلاعات محاسبه شده‌ براساس هزینه‌های کامل به منظور تصمیمگیریهای قیمت گذاری برای‌ سه وضعیت زیر توجیه اقتصادی وجود دارد. این سه وضعیت عبارتند از: 1-در بسیاری از قراردادها به منظور تولید و فروش محصولات طبق‌ سفارش و درخواست مشتریان و نیز بسیاری از قراردادهای مرتبط با سازمانهای دولتی که قیمت فروش به طور معمول برابر با هزینه‌های‌ کامل به علاوه چند درصد به عنوان سود است،و همچنین در تعیین‌ مبنای مناسبی برای تعیین قیمتها تشخیص داده شده است. به عبارت دیگر قیمتی که از طریق اضافه کردن‌ درصدی به عنوان سود به هزینه‌های کامل هر محصول تعیین می‌شود، به جای قیمت معیار یا قیمت مقیاس آن محصول،به کار می‌رود و شرکت می‌تواند با توجه به شرایط تقاضا،آن را کاهش یا افزایش دهد و به این ترتیب قیمت خود را تعدیل کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.