Skip to main content
فهرست مقالات

حسابداری هزینه های مشترک تولید

مترجم:

(3 صفحه - از 55 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : حسابداری هزینه‌های مشترک تولید، محصول، روش نسبت بهای فروش، مبنای تسهیم هزینه مشترک استفاده، تسهیم هزینه‌های مشترک تولیدی، روش حجم فیزیکی، تسهیم هزینه محصولات مشترک، ریال هزینه‌های مشترک تسهیم‌شده، روش، ریال سود ناویژه نشان

خلاصه ماشینی: "هزینه مشترک،هزینه‌ای است که به‌ دو یا چند محصول و یا خدمات ارائه شده‌ از یک ماده یا داده مشترک مربوط می‌شود و تنها بعد از اینکه محصولات یا خدمات‌ شناسایی شد،می‌تواند بر مبنای یک روش‌ دلخواه سرشکن شود. استفاده از این روش‌ آسان است اما اغلب سود ناویژه به‌طور محسوس غیر واقعی است،زیرا ممکن است‌ حجم فیزیکی محصولات مشترک با توانایی ایجاد درامد هر محصول تناسب‌ نداشته باشد. روش نسبت بهای فروش راه دیگر تسهیم هزینه‌های مشترک‌ تولیدی،بر روش نسبت بهای روش جدول شماره 2-تجزیه و تحلیل برای به دست آوردن هزینه‌های مشترک (به تصویرصفحه مراجعه شود) جدول شماره 3-مقایسه روش نسبت بهای فروش با روش حجم فیزیکی (به تصویرصفحه مراجعه شود) محصولات متمرکز است. مزین اصلی روش نسبت بهای فروش‌ این است که هزینه‌های مشترک را براساس‌ توانایی محصولات در جذب هزینه‌ تخصیص می‌دهد. دو روش‌ حجم فیزیکی و روش نسبت بهای فروش‌ باید تنها زمانی مورد استفاده قرار گیرند که‌ بیان چگونگی انتفاع محصولات از هزینه‌های انجام شده مشکل است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.