خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) مهارتهای ارتباطی لازم برای مدیران،بهعنوان دیافت کننده پیام *حسن گیوریان در این مقاله از فرآیند ارتباطات بهطور خلاصه است و مهارتهای لازم برای مدیران بهعنوان دریافتکننده پیام،بحث میشود.
به سوی مدیران پیامهای بسیار فرستاده میشود و آنها بهعنوان دریافتکننده پیام باید مهارتهای ارتباطی خود را به صورت مؤثر توسعه دهند.
بسیاری اوقات گرایش فکر مدیران به جبههها و سمتهای متفاوت موجب عدم توجه کافی و پیامهایی کمه به آنها رسیده است میشود.
مشابه همین،وقتی مدیران فرمهای کتبی سازمان(که بهعنوان یک کانال ارتباطی مرسوم و متداول هستند)را ملاحظه میکنند،آنها باید توجه و تمرکزشان بر درک آنچه میخوانند باشد و نباید ذهن خود را به سوی مسائل حاشیهای معطوف نمایند.
نخست مدیران باید از قطع کردن سخنان فرستنده پیام جدا خودداری نمایند و صبورانه به حرفهای او گوش دهند.
مدیران علاوه بر اینکه میشنوند باید به پیامهایی که به آنها میرسد به خوبی گوش فرا دهند تا بتوانند با اطلاعات دقیقتری که جمعآوری میکنند تصمیمات مناسبی بگیرند."