Skip to main content
فهرست مقالات

مهارتهای ارتباطی لازم برای مدیران به عنوان دریافت کننده پیام

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : مهارتهای ارتباطی ،دریافت‌کننده پیام ،مهارتهای ارتباطی لازم ،شنونده‌ای خوب و فعال ،فرستنده پیام ،شنونده‌ای خوب ،دریافت‌کننده ،شنود ،گوش دادن ،شنونده‌ای ،فرآیند ارتباطات ،ارتباطات هم‌دل ،شنود مؤثر ،ارتباطی لازم ،گوینده ،تلفنی ،گوش دهند ،رودررو ،مؤثر ،دادن

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) مهارتهای ارتباطی لازم‌ برای مدیران،به‌عنوان‌ دیافت کننده پیام *حسن گیوریان در این مقاله از فرآیند ارتباطات به‌طور خلاصه است و مهارتهای لازم برای مدیران‌ به‌عنوان دریافت‌کننده پیام،بحث می‌شود. به سوی مدیران پیامهای بسیار فرستاده‌ می‌شود و آنها به‌عنوان دریافت‌کننده پیام‌ باید مهارتهای ارتباطی خود را به صورت‌ مؤثر توسعه دهند. بسیاری اوقات گرایش‌ فکر مدیران به جبهه‌ها و سمت‌های متفاوت‌ موجب عدم توجه کافی و پیامهایی کمه به‌ آنها رسیده است می‌شود. مشابه همین،وقتی مدیران‌ فرم‌های کتبی سازمان(که به‌عنوان یک‌ کانال ارتباطی مرسوم و متداول هستند)را ملاحظه می‌کنند،آنها باید توجه و تمرکزشان بر درک آن‌چه می‌خوانند باشد و نباید ذهن خود را به سوی مسائل حاشیه‌ای‌ معطوف نمایند. نخست مدیران باید از قطع کردن سخنان فرستنده پیام جدا خودداری نمایند و صبورانه به حرفهای او گوش دهند. مدیران علاوه بر این‌که‌ می‌شنوند باید به پیامهایی که به آنها می‌رسد به خوبی گوش فرا دهند تا بتوانند با اطلاعات دقیق‌تری که جمع‌آوری می‌کنند تصمیمات مناسبی بگیرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.