Skip to main content
فهرست مقالات

فرانگرشی در مکاتب موسیقی درمانی موسیقی درمانی در دیدگاه هنگامه ها

نویسنده:

کلیدواژه ها :

موسیقی ،دانش بالینی ،پژوهش بالینی ،مجتمع بالینی ،روان فضا ،تلاش ،برون‌فکنی ،برون‌نمایی ،درون‌فکنی ،پویایی ،هنگامه بالینی ،موسیقی‌درمانی ،درون‌نمایی‌(به تصویر صفحه مراجعه شود)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، درمان، موسیقی‌درمانی، موزیکی، هنگامه‌ها، بالینی، تکنیکهای موسیقی‌درمانی، تکنیکهای، موسیقی‌درمانی موسیقی‌درمانی، روش بالینی ارف شولورک

در این گزارش دیدگاهی در موسیقی‌درمانی مطرح می‌شود که علاوه بر ذکر مکاتب دیگر تکنیکهای موسیقی‌درمانی آرزوی دیرین صاحبنظران و تلاشگران دانشهای بالینی را در همزمان و همسان کردن پژوهش‌ها، تشخیص‌ها و درمان‌های بالینی تحقق می‌بخشد.تلاش کرده ایم تا علاوه بر معرفی تکنیکهای موسیقی‌درمانی تکنیکی را از دیدگاهی هنگامه‌ها بیان کنیم تا کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین راه را برای آماده‌سازی پژوهشگران دانش های بالینی نشان دهد ومعیارهای روشن و متمایزی برای دانشی بودن تلاش‌های بالینی به دست دهد.باشد که«یک شبه ره صدساله»طی شود.

خلاصه ماشینی: "اگر چه این روش اصولا برای استفاده کودکان در کلاسهای مقدماتی ایجاد شده اما به طور وسیعی مورد استفاده دیگر گروه‌های سنی نیز قرار گرفته است. کتابهای متعددی و مطالعات مختلف نشان می‌دهد که روشهای ارف شولورک می‌تواند به طور موثری در کارهای بالینی و در مورد انواع مختلفی از درمانجویان مانند عقب‌ماندگان ذهنی، کودکان اتستیک، افراد دچار آسیبهای حسی، معلولین و بیماران پیر مورد استفاده قرار گیرد(بیتکن، 1976؛دروان، 2 1982؛هولندر و جرس، 1974؛ مک ری، 3 1982؛پونت و بیتکن، (1972)قسمتهای زیادی از روش ارف کاربرددرمانی دارد (تونچیک، 1981). فرصتهایی برای خالقیت که به وسیله ساختار مستعد فعالیت مختلف شولورک فراهم می‌شود، اجازه می‌دهند تا درمانجویان افکارشان را در یک محیط امن به کار گیرند فعالیتهای ارف شولورک غالبا فعالیت گروهی است(شامروک، 1986)؛از این‌رو از این فعالیتها می‌توان در تشویق درمانجویان برای شرکت در تجربیات معنادار گروهی استفاده کرد و به پیشرفت مهارتهای اجتماعی آنها کمک کرد. کوششهایی برای توسعه موسیقی (1)-{L yladoK L} (1)-{L noitazimloS evitaleR L} (2)-{L gninrael etoR L} (3)-{L gniraeh rennL L} (4)-{L lasraeher latneM L} محلی امریکا انجام گرفته است که با دستاوردهای کودالی از موسیقی محلی مجارستان مطابقت دارد به طوری که این روش می‌تواند به سهولت در آمریکا مورد استفاده قرار گیرد. دالکروز احساس کرد که موسیقی به ارتباط بین معلم و دانش‌آموزان(نابینا)کمک می‌کند فقدان حالات غیر لفظی آموزگار مانند لبخندها را جبران می‌کند از آنجایی که حرکت با فعالیتهای موزیکی برنامه‌های یورتیمیکز(هماهنگی حرکتی بدن با موسیقی)می‌تواند تا اعمایق واکنشهای عاطفی ضمیر نا خود آگاه پیش رود، بنا بر این تمرینات می‌تواند به عنوان ابزارهایی در آموزش و ابراز احساسات به کار رود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.