Skip to main content
فهرست مقالات

سازمانهای یادگیرنده و نتیجه گرا

نویسنده:

(1 صفحه - از 35 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : سازمان، سازمانهای یادگیرنده و نتیجه، مشتری، سازمانهای یادگیرنده و نتیجه‌گرا، یادگیرنده و نتیجه گرا، سازمان یادگیرنده با دیدگاه نتیجه‌گرا، نتیجه‌گرا، یادگیری سازمانی فعالیت بلندمدتی، Sigma Six، رقابتی، مشتری درونی سازمان، ساختار، تعالی سازمانی، شرایط سودمند رقابتی، هدف، محیط رقابتی، بازار جهان برنامه، سازمانها دسترسی به سهم بالایی، رسیدن، مشتری شبکه درونی، کیفیت و رضایت‌مندی شکل، بازار جهان دست، عنوان امتداد مشتری، هدف عالیه سازمان، تغییر، یادگیری و نتیجه، عملکرد و نمای سازمان، مدیریت بر مبنای هدف، محیط اطرافشان تغییر، رهبر گروه

خلاصه ماشینی: "ساختار وظیفه‌ای و ساختار بر مبنای محصول،به دلایل مختلف از جمله تغییر ماهیت رقابت و مستمر،دیگر جوابگوی این فرهنگ نیست،شرکتها با جذب بهترین‌ استعدادها و متخصصین همواره سعی در آموزش و یادگیری دارند و همچنان که محیط اطرافشان تغییر می‌کند خود را با تغییرات وفق‌ داده تا سبب نشود چهره عملکرد و نمای سازمان سنتی باقی‌ بماند زیرا این هدف عالیه سازمان است(یادگیری)،که گاهی‌ اوقات جلوتر از زمان و اهداف خود نیز پیش می‌روند. این گونه سازمانها (نتیجه‌گرا)گاهی اوقات ممکن است تمامی جنبه‌های دیگر به خصوص‌ کیفیت را قربانی کمیت نمایند و برای تحقق نتیجه از هر فعالیتی دریغ‌ نورزند،این گونه سازمانها شاخه‌ای از مدیریت بر مبنای هدف( MBO ) می‌باشند. گاهی هم ممکن است نتیجه در این گونه سازمانها دسترسی‌ به سهم بالایی از بازار باشد،پیش زمینه رسیدن به این هدف باید سازمان‌ یادگیرنده باشد که در نتیجه تعامل،این سازمان(یادگیری و نتیجه)بتواند یه این هدف نائل گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.