خلاصه ماشینی:
"تاریخچه منابع انسانی در دهههای ذیل: 1930 تشکیل اتحادیههای کارگری 1950 تمرکز بر تغییر کارکنان در جهت پیشرفت 1970 روشهای امتیازی 1990 تأکید بر شریک و راهکار 1940 فراهم شدن ابزارهای انتخابی کاری برای ایجاد بین منازعه اتحادیهها 1960 تغییرات برنامههای فنی-اجتماعی 1980 تغییرات سازمانی و گروهی نقش مربی : کلمه مربی برای ما ورزش-موسیقی-تئاتر یا دیگر تلاشهایی که همراه با آموزش و هماهنگی و پیشرفت است را تداعی میکند.
حضور در جلسات مدیریت برای درک اهداف کاری و تمرکز بر مطالب اصلی نقش طراح: با ارائه نظرات خلاق،ایجاد ارزش در سازمان میکنند.
از عملکرد مدیران منابع انسانی سایر شرکتها آگاه باشد و بتواند از عملکرد آنها استفاده کند نقش آسانکننده: از بعضی جهات مشابه مربی است به جز تمرکز بر انسان 1.
بعضی افراد ممکن است مربی افراد-آرشیتکت-طراح تمرینها و آسانکننده تغییرات باشند اما رهبر نباشند."