خلاصه ماشینی:
"در کتاب راهحلهای نوآوران،کریستنسن و همکارش مایکل راینر،نشان میدهند که چگونه شرکتهای معتبر به جای اینکه با این نوآوریهای نامتعارف نابود شوند،از آنها استفاده مینمایند و چگونه عقاید نوآورانه خود را به محصولاتی جدید تبدیل میکنند که توسعهای بلند مدت و سودآور را برای آنها به همراه خواهد اورد.
زنجیرهء ارزش چنین نوآوریهای نامتعارفی میتوانند در زنجیرههای ارزشی رخ دهند(زنجیرههایی که در آنها شرکتها با سودآوری کامل به نیازهای مشترک گروهی از مشتریانشان از طریق ارزیابی نخستین مرتبهای که ایجادکنندگان کسبوکارهای جدید میزان تحقق هدف دستیابی به مشتریان را ارزیابی میکنند،زمانی است که به دنبال نتایج و اثار نوآوریهای نامتعارف هستند.
چه کسانی بهترین مشتریان محصولات ما هستند؟ کدام یک از مشتریان اولیه احتمالا به مبنای اصلی کار شما برای نیل به موفقیت در توسعهء کسب و کارتان تبدیل میشوند؟ چگونه میتوانیم به آنها دست یابیم؟بسیار مهم است که در یک (به تصویر صفحه مراجعه شود) الگوی نوآوریهای نامتعارف،بتوانیم مشتریان بازارهای جدید (افراد غیر مصرفکنندهء3محصولاتمان)را بیابیم.
حتی ممکن است شرکتهای معتبر احساس خطر کنند،به آن واکنش نشان دهند،پول هنگفتی را در تلاش برای توسعهء فناوریهایی سرمایهگذاری کنند که به نفع مشتریان در زنجیرهء ارزشی موجود هستند و فناوری نامتعارف را وادار به رقابت در یک مبنای پایدار و مستمر کنند.
مرحلهء 2:یک مدیر ارشد را مسئول این کار نمایید ایجاد یک موتور توسعهء نامتعارف،نیازمند انتخاب دقیق یک مدیر عامل یا یک مدیر ارشد دیگر است که دارای اعتماد به نفس و قدرت لازم برای اجرای چنین کاری برای یک شرکت معتبر باشد و تضمین نماید که برای اختصاص منابع،از شیوهها و روشهای مناسب استفاده شده است."