خلاصه ماشینی:
"باید اعتراف کرد:تحقق توسعه پایدار برای هر شرکت و سازمان و کشوری بسیار دشوار است و در بیشتر کشورها و شرکتها هنوز توسعه پایدار به دلیل نداشتن استراتژی و جهت مشخص حتی در مقام تعریف هم مشخص نشده تا بتوانند آن را نسبت به کشورهای دیگر تبیین و برای شرکتهای خود تدوین و در نهایت در فرهنگ خود را نهادینه کنند.
بنا بر این وظیفه ملتها به خصوص مدیران شرکت و بنگاههای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آنها اقتضاء میکند تا با توسعه فرهنگ در تثبیت توسعه به دست آمده در جهت و استراتژی معلوم اقدام و با تعریف توسعه پایدار حسب معیارهای جهانی،فرهنگ کشور و شرکت خود را برای رسیدن به آنها مسلح و بیمه کنند تا بتوانند از توسعه پایدار در این جهان رقابتی حداقل دفاع کنند."