Skip to main content
فهرست مقالات

پیش بینی پذیری

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : پیش‌بینی‌پذیر، پیش‌بینی‌پذیری، اعتماد، بنگاه، مشتری، مدیران، قابلیت پیش‌بینی و قدرت پیش‌بینی، قابلیت پیش‌بینی، سازمان، بانک

خلاصه ماشینی:

"کارمندان این مدیر چه وضعیتی دارند؟ آیا چیزی جز حیرت،سرگشتگی و بی‌اعتمادی در انتظار محیط داخلی‌ سازمان است؟ امروزه بنگاه‌ها و سازمان‌های ما بیشترین صدمه را از فقدان این‌ عنصر مهم پذیرفته‌اند:از دست دادن اعتماد عمومی صرفا به دلیل فقدان‌ قابلیت پیش‌بینی برای محیط. چگونه می‌توان قابلیت پیش‌بینی را افزایش داد؟پیش‌بینی‌پذیری با چه عوامل و موانعی پیوستگی دارد؟در پاسخ به این سئوال دو نکته‌ را باید مورد توجه قرار داد:نکته اول،پیچیدگی مسأله در مقیاس بنگاه و سازمان است. در حالی که مفهوم قابلیت پیش‌بینی آن است‌ که بنگاه به دلیل برخورداری از ویژگی و خصلت معینی به گونه‌ای است که دیگران در محیط درونی و بیرونی می‌توانند حرکت و اقدام‌های‌ آن را پیش‌بینی کنند تا نحوه ارتباط خود را با آن معین نمایند. پیش‌بینی‌پذیری را چنین می‌توان تعریف کرد: خصلتی در سازمان که محیط را بر پیش‌بینی عملکرد آن در خصوص استیفای کلیه حقوق خود(محیط)توانا می‌سازد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.