Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه خواننده فعال نوجوان بسازیم

(8 صفحه - از 130 تا 137)

خلاصه ماشینی:

"حکیم خراسان کسی را که از راه تهدید و ارعاب‌ می‌خواهد عقیده‌ای را بر دیگران تحمیل کند،از مار خطرناک‌تر می‌داند و خطاب به کسی که اقلیت‌های دینی را به هراس می‌افکند،می‌گوید اگر مار نیستی و خود را انسان می‌دانی،پس چرا مؤمنی را که با تو هم عقیده نیست، می‌ترسانی و هم‌چنین مسیحی را؟شعرش مفصل است و من فقط یک بیت‌ می‌خوانم: «گر مار نئی مردمی از بهر چرایند مؤمن ز تو ناایمن و ترسان ز تو ترسا» شامانی: آیا شما اجازه می‌دهید در خانه، بچه‌های‌تان راجع به ارزش‌های اخلاقی‌ و برنامه‌های زندگی‌تان قضاوت کنند؟ آبا به آن‌هاراجع به آنچه‌ در مدرسه می‌گذرد،اجازه قضاوت‌ می‌دهیم؟طبیعی است که بچه‌ باید این‌ها را ببیند و یاد بگیرد و این گفت‌وگوی سالم را ما باید سامان دهیم کرمانی:نوجوانی یک مسئله چالش‌ برانگیز در کشور ماست؛چون تعریف‌ مشخصی ندارد و تحقیقات نشان می‌دهد علی‌رغم این‌که میانگین سنی در کشور ما بالا می‌رود و حجم جمعیت به سمت نوجوان‌ افزایش پیدا می‌کند،اما حجم کتاب‌هایی که‌ برای نوجوانان نوشته می‌شود،کم‌تر است. آیا من پدر حق دارم از آن ناشر شکایت کنم‌ یا از شما که زبان معیار را در خانه من به هم‌ ریخته‌اید و زبان بچه مرا عوض کرده‌اید؟ باید نوعی تعهد اجتماعی در بین همه ما به‌ عنوان یک میثاق ملی شکل بگیرد و من تلاش‌ کنم که اگر می‌خواهم یک جمله برای بچه‌ها بنویسم،با تأمل بیشتر بنویسم و کار خوب‌ تولید نمی‌شود،جز این‌که مطالعه بیشتری‌ بکنم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.