چکیده:
با توجه به افزایش روز افزون رقابت تولیدکنندگان و نیز گسترش بازار مصرف محصولات و خدمات و پیشرفتهای علمی و فنی، فرصتی فراهم شد تا محقق، به توصیف و بررسی وفادارن پکپارچه و افراد متغییر و رابطه آن با ابزارهای بازاریابی مستقیم در حوزه محصولات بهداشتی آرایشی بپردازد. وفاداران یکپارچه، مشتریانی هستند که، در تمام مدت از یک نشان تجاری خرید میکنند. افراد متغییر نیز، هیچگونه وفاداری به نام تجاری ندارند.این تحقیق بوسیله پرسشنامه، محقق ساخته انجام پذیرفت.که روایی آن بوسیله استادان بازاریابی تایید شده است.همچنین از نرم افزار spss و توزیع فراوانی و نمودار جعبهای برای تجزیه تحلیل دادهها استفاده شده است. به منظور گستردگی جامعه آماری ، محقق داروخانههای شمال شهر تهران را برای این تحقیق در نظر گرفته است.حجم نمونه بوسیله فرمول کوکران،225 نفراز مشتریان داروخانههای فوق الذکر میباشد
خلاصه ماشینی:
از سوی دیگر، ضعف این رویکرد این است که ، بـه هر حال این رویکرد می تواند یک تشریح و توضیح مناسـبی از ماهیـت و چگـونگی وفـاداری مشتریان را در صورتی که وجود داشته باشد، ارائه نماید براساس این نگرش ، وفاداری مشتریان قابـل انـدازه گیـری مـیباشـد، امـا هـیچ توضـیح و تفسـیری پیرامـون آن ارائـه نشـده اسـت (ریرسون ،٩٤٤١٢٢٤) ٣-٢ معیارهای وفاداری یک مشتری وفادار را میتوان براساس ٨ معیار زیر شناسایی کرد: ١- تمایل به خرید سعودی محصولات یا خدمات از سازمان ، اغلب بدون بررسی محصـولات عرضه شده به وسیله رقبا.
همچنـین نشـانگر این است که مصرف کننده ا ی نسبت به نام تجاری الف ، وفاداری وصف نا پذیری دارد(کاتلر، فیلیپ ١٨ ١٨٣٨، ٩٢٤) در تحقیق حاضر، ابزارهای بازاریابی بعنوان متغییر ملاک در نظر گرفته شده است .
جدول ٩ : توصیف متغیر وفاداران یکپارچه در میان آزمودنیها میانگین میانه مد بیشترین کمترین انحراف معیار بی پاسخ تعداد 996 8 1/95 1 6 4 8/6 8/41 (رجوع شود به تصویر صفحه) 85 نمودار ٩ : نمودار جعبه ای متغیر وفاداران یکپارچه در میان پاسخگویان ١١-٢-توصیف متغیر افراد متغیر این متغیراز ٥ سوال ٦ گزینه ای تشکیل شده است .
جدول ٢ : توصیف متغیر بازاریابی با کاتالوگ در میان آزمودنیها میانگین میانه مد بیشترین کمترین انحراف معیار بی پاسخ تعداد 996 8 5/22 1 6 8 8 8/68 (رجوع شود به تصویر صفحه) نمودار ٢ : نمودار جعبه ای متغیر بازاریابی با کاتالوگ در میان پاسخگویان ٩٢-٩-٣ : توصیف متغیر پست مستقیم این متغیراز ٨ سوال ٦ گزینه ای تشکیل شده است .