خلاصه ماشینی:
"در عین حال،در یک مطالعه جامع باید توجه داشت که از لحاظ قشربندی اجتماعی،مشتریان بانک را چه گروههایی تشکیل میدهند و چه اقشاری از جامعه نسبت به بانک وفادارترند و چرا؟نقاط ضعف در بازاریابی بانکی چیست؟برای جذب مشتریانی که فاقد هرگونه وفاداری نسبت به بانک هستند،چه سیاستهایی را باید اتخاذ کرد؟انگیزههای موجود در مراجعه به بانک کداماند و هر یک از آنها چه درصدی را به خود اختصاص میدهند؟ کارکنان حرفهای دستاندرکار در خدمترسانی به مشتریان بانک،عمدتا در این مورد توافق دارند که حل مشکل مشتریان،عامل اساسی در نگاهداری وفاداری آنان است.
در نتیجه، مشتریانی که از کار بانک رضایت داشتهاند،تبدیل به طرفداران جدی آن بانک میشوند(پرس/همان) در مطالعه جدیدی که از مشتریان یک بانک خدماتی-تجاری به عمل آمده،اهمیت رضایت مشتریان از حل مشکلات و مسایلشان مورد تأکید مجدد قرار گرفته است.
پژوهشگران مذکور با انجام تحقیقات بیشتر به این نتیجه رسیدهاند که این فرض در مورد مشتریان بانکها نیز مصداق دارد و اظهار اطمینان کردهاند که نتایج حاصل در مورد یک بانک خاص،قابل تعمیم به سایر مؤسسات مالی دیگر نیز خواهد بود(پرس و همکاران) جدول شماره یک،همبستگیهایی را که پرس و همکاران در مطالعه خود در بانک مورد بررسی به دست آوردهاند،به خوبی نشان میدهد.
بانکها باید به صورتی مستمر و فعال رضایت مشتریان خود را زیر نظر داشته باشند و این کار را به منظور دستیافتن به بینش و بصیرتی خاص برای برخورد مناسب با مشکلات و مسایل لاینحل و یا مسایلی که در رابطه با خدمترسانی به وجود میآید،به روشی آگاهانه به کار برند تا در نتیجه،به موقع بتواند بر مبنای این دادهها عکس العمل مناسب و قوی برای رفع مشکل از مجموعه خود نشان دهند(پرس و همکاران)."