Skip to main content
فهرست مقالات

هزینه یابی هدف و مدیریت زنجیره ی عرضه

نویسنده: ؛ ؛

مترجم: ؛ ؛

تیر 1383 - شماره 159 (6 صفحه - از 24 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : زنجیره‌ی عرضه ،هزینه‌یابی هدف ،مدیریت زنجیره‌ی عرضه ،هدف در زنجیره‌ی عرضه ،رویکرد هزینه‌یابی هدف ،استفاده از هزینه‌یابی هدف ،هزینه‌یابی هدف و مدیریت ،رضایت مشتریان ،مدیریت هزینه ،روابط زنجیره‌ی عرضه ،اعضای کاری زنجیره‌ی عرضه ،سامانه‌های مدیریت هزینه ،مدیریت مبتنی بر فعالیت ،هزینه‌یابی هدف مبتنی ،نیازهای مشتریان ،مدیریت هزینه‌ی فعالیت‌ها ،سامانه‌ی هزینه‌یابی هدف ،هزینه‌ی تولید ،اعضای زنجیره‌ی عرضه ،سامانه‌های مدیریت ،فرایند هزینه‌یابی هدف ،تغییر در نیازهای مشتریان ،نیازهای مشتریان و روابط ،هزینه‌های زنجیره‌ی عرضه ،هزینه‌یابی هدف مبتنی قیمت ،هدف مبتنی بر قیمت ،فعالیت‌های زنجیره‌ی عرضه ،اعضای کاری ،کاهش هزینه ،هزینه‌یابی هدف استفاده

این نوشتار هزینه‌یابی هدف‌1را به عنوان یکی از سامانه‌های مدیریت‌ هزینه تشریح می‌کند و استفاده از این شیوه‌ را به عنوان یک ابزار برای بهبود مدیریت‌ زنجیره‌ی عرضه‌2 بررسی می‌کند. سپس ضعف‌های‌ استفاده از رویکرد مدیریت بهای تمام شده‌ی سنتی‌3و مدیریت مبتنی‌ بر فعالیت‌4در مدیریت زنجیره‌ی عرضه بررسی می‌شود و مبنایی برای جستجو جهت استفاده از هزینه‌یابی هدف در زنجیره‌ی عرضه قرار می‌گیرد.آن‌گاه سه رویکرد هزینه‌یابی‌ هدف مبتنی بر قیمت‌5،مبتنی بر ارزش‌6،و مبتنی بر مدیریت هزینه‌ی فعالیت‌ها7برای به کارگیری فنون‌ 2Lهزینه‌یابی هدف در زنجیره‌ی عرضه ارائه‌ می‌شود و نیازهای‌ مشتریان و روابط زنجیره‌ی عرضه‌ به عنوان معیارهایی‌ جهت انتخاب‌ مناسب‌ترین رویکرد هزینه‌یابی هدف برای‌ زنجیره‌ی عرضه‌ معرفی می‌شود. نهایتا،استفاده از هزینه‌یابی هدف در زنجیره‌ی عرضه به عنوان ابزاری برای بالا بردن رضایت‌ مشتریان معرفی می‌گردد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.