Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه مخارج بازاریابی در حسابداری تحقیق و توسعه

نویسنده:

(4 صفحه - از 22 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : مخارج بازاریابی در حسابداری تحقیق، حسابداری، بازار، جایگاه مخارج بازاریابی در حسابداری، مخارج بازاریابی، حسابداری تحقیق و توسعه، حسابداری مخارج بازاریابی، تحقیق و توسعه، تولید، استاندارد

خلاصه ماشینی:

"مقاله جایگاه مخارج بازاریابی در حسابداری تحقیق و توسعه ملاک تشخیص فعالیت‌های تحقیق و توسعه از دیگر فعالیت‌ها بود یا نبود عامل مهم‌ نوآوری در این‌گونه فعالیت‌ها است حمید رضا علمشاهی تشکیل شرکت‌های تجاری در اشکال‌ حقوقی گوناگون برای گردآمدن سرمایه‌های‌ بیشتری جهت گسترش فعالیت‌های‌ تولیدی،از پی‌آمدهای انقلاب صنعتی بود که با رشدی فزاینده در شمار و ابعاد شرکت‌ها هم‌چنان ادامه دارد. " به این ترتیب در صورتی که فرآورده یا فرآیند نوین برای عرضه به بازار تولید ایجاد شده باشد و میزان فروش یا مدت زمان‌ مورد انتظار برای فروش،مبنای استهلاک‌ مخارج توسعه‌ی مربوط قرار گیرد،باید بررسی‌های لازم از بازار پنهان(بالقوه)یا آشکار فرآورده یا فرآیند مورد نظر جهت‌ اطمینان از امکان‌پذیری عرضه‌ی تجاری آن‌ نیز انجام شود. حسابداری مخارج بازاریابی در مرحله‌ توسعه اما با هزینه‌های بازاریابی در مرحله‌ی‌ پیش از تولید تجاری که عمدتا نیز در ارتباط با امکان‌سنجی عرضه‌ی تجاری و ارزیابی‌ بازارهای مربوط به کالاهای تازه تولید شده‌ است چگونه باید برخورد کرد؟آیا این‌گونه‌ هزینه‌ها باید به عنوان هزینه‌های عملیاتی در همان دوره‌ی وقوع شناسایی شوند یا این‌که‌ همراه با دیگر مخارج توسعه به عنوان دارایی‌ شناسایی شوند و به تدریج در دوره‌های‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) مالی آتی مستهلک گردند؟در بند 8 استاندارد بین‌المللی حسابدری شماره 9- حسابداری کوشش‌های تحقیق و توسعه، منتشره در سال 8791 آمده بود: "اما فعالیت‌های بازاریابی که پیش از آغاز تولید تجاری صورت می گیرد و هدف‌ آن تعیین سودمندی فرآورده یا وجود یک‌ بازار بالقوه‌ی فروش است،مشابه‌ فعالیت‌های تحقیق و توسعه است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.