خلاصه ماشینی:
ایشان بیان داشت: گاهی اطلاعرسانی آموزش میتواند ضد تبلیغ باشد؛ یعنی اگر مطلبی را که مناسب حال کسی که از لحاظ تدین و اعتقاد دینی رتبهاش بالاست، در اختیار کسی قرار دهیم که تازه میخواهد مسلمان شود، ممکن است این کار خود به ضد تبلیغ بینجامد و مخاطب را از دین دلزده کند.
اما حجةالاسلام خاموشی در ردّ نظر مهندس دهقان اظهار داشت: فضای تبلیغات دینی ما عیناً همانند تبلیغات تجاری است؛ زیرا پیامبر در خیلی از مواقع برای انجام رسالت خود با مخالفتهای شدیدی روبهرو بود و در عین حال، به ایشان خطاب میشد که در تبلیغ امر الهی از مردم هراسی نداشته باش.
در ادامه، آقای طالبپور ضمن تأیید نظر مهندس دهقان بیان کردند: وقتی کار تبلیغی میکنیم، باید به خروجی فعالیت خود نگاه کنیم که اگر کسی به سراغ شما نیامد، یعنی این که موفق نبودید.
5. جدا کردن مطالب تخصصی از پایگاههای تبلیغی آقای طالبپور با اشاره به این مطلب که پایگاههای مختلف بر اساس سیاستهای از پیش تعیینشده خود حرکت میکنند، گفت: اگرچه تخصصی کار کردن خوب است، ولی فعالیت برای کاربران عمومی هم خود یک نوع تخصص است؛ چنان که هدف برخی پایگاههای اطلاعرسانی جذب مخاطب بیشتر و رفع نیازها و حل مشکلات مخاطبان است؛ برای نمونه، پایگاه تبیان مشاورههای مختلفی را در موضوعات گوناگون ارائه میدهد و پاسخگوی شمار بسیاری از کاربران است.