Skip to main content
فهرست مقالات

اولیاء و مربیان و فرایند یادگیری

نویسنده:

(7 صفحه - از 5 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : تنبیه، مربیان و فرایند یادگیری، تمرین، معلم، ادراک، اولیاء و مربیان، شعر، تشویق و تنبیه، کلاس، دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"ممکن است موضوع یا مطلبی که معلم‌ مطرح می‌کند از نظر او فوق العاده ساده بوده، و دلیلی برای توضیح بیشتر وجود نداشته باشد؛ اما بعضا ملاحظه می‌کنیم همین موضوع ساده‌ را اغلب بچه‌ها درک نکرده‌اند؛ولو اینکه برخی‌ از ایشان آن را حفظ کرده باشند. به عنوان مثال، معلم ممکن است در سالهای آخر دبستان یک‌ بیت شعر را بخواند و نیازی به شرح و تفسیر آن‌ احساس نکند: نابرده رنج،گنج میسر نمی‌شود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد بچه‌ها ممکن است این شعر را براحتی حفظ کنند،اما در غالب موارد مشاهده می‌شود که‌ دریافت و برداشت مشترکی از این شعر بین معلم‌ و شاگردان وجود ندارد. در هر حال مربیان باید توجه داشته باشند که‌ مشق و تمرین برای پرکردن اوقات فراغت‌ دانش‌آموزان نیست؛چراکه اوقات فراغت فوق- العاده ارزشمند است و می‌تواند بستر مناسبی‌ برای اصلاح رفتار و شکوفایی خلاقیت‌ها باشد. تکالیف زیاد،مشقها و رونویسی‌های‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) فراوان،بخصوص زمانی که برای جریمه‌کردن و تنبیه دانش‌آموزان داده می‌شود،غالبا فاقد ارزش یادگیری است و نه تنها موجبات یادگیری‌ مؤثر را فراهم نمی‌سازد،بلکه بعضا سبب بی- اشتهایی تحصیلی شاگردان شده،در آنها نگرشی منفی نسبت به درس و مدرسه ایجاد می‌کند. زمانی که معلم خدای ناکرده یکی از (به تصویر صفحه مراجعه شود) شاگردان کلاس را مورد تنبیه بدنی قرار می‌دهد و یا اینکه پدر یا مادر،یکی از فرزندان خانواده‌ را کتک می‌زند،در غالب موارد دیگران‌ با دلسوزی در مورد فرد تنبیه‌شده،با نگرش‌ منفی و احساس فوق العاده ناخوشایند و طردآمیز نسبت به تنبیه‌گر،در برابر او یک جبههء منفی اتخاذ می‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.