چکیده:
بشر برای کشف و شناخت اسرار این جهان مادی، عمدتا از ابزارهای حسی خود استفاده می کند. به همین دلیل، نقش «تجربه» در این حوزه بسیار اساسی و تکیه بر آن بسیار ضروری است. براین اساس، انسان برای توسعه و تقویت حوزه ی عمل خود، به ساخت دستگاه های گوناگون و دقیق دست زده است. استفاده از دستاوردهای علمی و فناوری، در بعضی جهات، رفاه نسبی به همراه میآورد و به انسان کمک می کند تا کارهایی را که در گذشته با رنج و سختی و صرف وقت زیاد انجام میداده است، بسیار راحتتر و سریعتر انجام دهد. در این مقاله نیز به مفاهیم و فلسفه علوم تجربی پرداخته و نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و استفاده از فناوری در سایر کشورها مورد بررسی قرار گرفته و پی می بریم که جهان مجازی هویت معلم و فراگیر را به شدت تغییر می دهد و وظایف و نقش های جدیدی برای آنها پدید می آورد. الگوی تدریس برای استفاده از راهبردها و روشهایی تدوین یافته است که به شاگردان کمک کند، تا
رشد یابند و بر توانایی تفکر روشن و اندیشمندانه خود بیافزایند و مهارتها و تعهدات اجتماعی خود را
توسعه دهند در این مقاله به چند روش الگوی تدریس میپردازیم و نقش ارزشیابی در آموزش علوم
ابتدایی را بررسی می کنیم وآنچه در این قسمت تحت عنوان مهارت ها آمده است، در واقع به توانایی هایی
اشاره دارد که در زمینه ی علم آموزی میتوانند مفید واقع شوند
خلاصه ماشینی:
در اين مقاله نيز به مفاهيم و فلسفه علوم تجربي پرداخته و نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و استفاده از فناوري در ساير کشورها مورد بررسي قرار گرفته و پي ميبريم که جهان مجازي هويت معلم و فراگير را به شدت تغيير ميدهد و وظايف و نقش هاي جديدي براي آنها پديد ميآورد.
الگوي تدريس براي استفاده از راهبردها و روش هايي تدوين يافته است که به شاگردان کمک کند، تا رشد يابند و بر توانايي تفکر روشن و انديشمندانه خود بيافزايند و مهارت ها و تعهدات اجتماعي خود را توسعه دهند در اين مقاله به چند روش الگوي تدريس ميپردازيم و نقش ارزشيابي در آموزش علوم ابتدايي را بررسي ميکنيم وآنچه در اين قسمت تحت عنوان مهارت ها آمده است ، در واقع به تواناييهايي اشاره دارد که در زمينه ي علم آموزي ميتوانند مفيد واقع شوند.
واژه هايکليدي: فلسفه علوم ، طراحي آموزشي، فناوري اطلاعات ، الگوهاي تدريس ، ارزشيابي ١٧٨ / تحقيقات جديد در علوم انساني، شماره شانزدهم ، بهار ١٣٩٨ ويژه نامه پنجمين همايش از نگاه معلم ميناب مقدمه امروزه ، مهمترين وظيفه و نقش آموزش در مدرسه ها آموزش شيوه هاي يادگيري و پرورش مهارت هايي است که فرد را قادر ميسازند، خود راههاي حل مسائل و کشف مجهولات را بيابد.
١٨٠ / تحقيقات جديد در علوم انساني، شماره شانزدهم ، بهار ١٣٩٨ ويژه نامه پنجمين همايش از نگاه معلم ميناب مهارت هاي ضروري آن چه در اين قسمت تحت عنوان مهارت ها آمده است ، در واقع به تواناييهايي اشاره دارد که در زمينه ي علم آموزي ميتوانند مفيد واقع شوند؛ به عبارت ديگر، پرورش مهارت ها در دانش آموزان ، به منزله ي آموختن «راه يادگيري» به آنان است .