Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی گذرا به گرایشهای سینمای هند

مترجم:

(3 صفحه - از 36 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : فیلمهای، سینمای هند، تماشاگران، بازیگران، فیلمسازان، گرایشهای سینمای هند، تماشاچی، کارگردان، فیلمسازان جدید سینمای هند، سینمای تجارتی هند

خلاصه ماشینی: "اما رای با فیلمهایش در سینمای هند راهی را گشود که هنوز هم ادامه دارد و فیلمسازان‌ دیگری پس از او به ساختن فیلمهای اجتماعی و غیر متعارف می‌پردازند،و این‌ در حالی بود که در سطح بین المللی نام رای به عنوان یکی از فیلمسازان برجسته‌ ذکر می‌شد و سینمای متفکر هند برای خود جایگاهی ویژه در سطح جهانی به‌ دست آورده بود. او که از کارگردانان تحصیلکرده و مترقی سینمای هند است،سعی کرد با فیلمهای خود راهی را برود که رای موفق به انجام کامل آن نشد؛یعنی کوشید تا تلفیقی میان تماشاگران سینما ایجاد کند و آنها را با سینمای متفکر آشتی دهد. البته در این بین همیشه این سؤال مطرح بوده‌ که آیا تماشاگران سینما که به دیدن چهرهء بازیگران مورد علاقهء خود در نقشهای‌ قهرمانانه و رؤیایی عادت کرده بودند،این چهره‌های جدید را-که شبیه به آدمهایی‌ معمولی و از قماش خودشان بود-خواهند پذیرفت یا خیر؟ این نوع استفاده از بازیگران در فیلمهای غیر متعارف باعث شد که این گونه‌ فیلمها در شمار فیلمهای بسیار پر فروش سال باشند،اما همان استقبال متوسط از این فیلمها هم در نوع خود در خور تأمل بود. تهیه و ساخت این فیلمها بسیار راحت و آسان است و معمولا بر اساس یک جدول زمان‌بندی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) صحنه‌ای از فیلم«پاتریانچالی» شده طی ده روز ساخته می‌شوند؛حتی گاهی اوقات این فیلمها فاقد فیلمنامه‌ هستند و کارگردان بازیگران را در جریان بازی و حرکاتشان آزاد می‌گذارد و آنها هر چه دلشان می‌خواهد می‌گویند و انجام می‌دهند و دوربین فیلمبرداری هم به‌ ضبط آنها می‌پردازد."

صفحه:
از 36 تا 38