Skip to main content
فهرست مقالات

یک جفت گیوه ملکی و یک جلد شاهنامه فردوسی

ISC (14 صفحه - از 151 تا 164)

خلاصه ماشینی:

"البته در آنموقع تئاتر روحوضی مثل امروز نبود و معمولا گروه را افراد برای اجرای نمایش به منازل دعوت می‌کردند و بیشتر برنامه‌ساز و آواز بود و یک نمایش کوچک سیاه‌بازی هم داشت تا زمانی که‌ ذبیح ماهری از سیاهپوشی یا اجرای نقش سیاه شخصیت خیلی جالبی ساخت‌ که بیشتر برنامه به اجرای این نمایش‌ها اختصاص می‌یافت. @آیا به خاطر می‌آورید که احمد خان مؤید در این مورد چه گفته بود؟ اسماعیل زانیچ-آنچه به خاطر می‌آورم اینست که او می‌گفت قبل از آنکه به‌ تهران بیاید،در کاشان دسته‌های مطرب را دیده که سیاه نداشته‌اند اما زن‌پوش‌ داشته‌اند و به آنها لوده‌باز می‌گفتند. @لطفا برای ما بگوئید که شیوهء کار شما چطور بوده؟چرا ارکستر در کار شما اینقدر اهمیت داشته و آیا بزرگان قدیمی این فن مثل عزیز گرجی یا سید حسین یوسفی و مهدی مصری مشوق شما بوده‌اند؟یا احتمالا دیگر کسانی در اهواز بودند که شیوه‌های تئاتری را به شما بیاموزند؟ فاضل اجبوری-بله. آنها هم آمدند به دنبال من و خلاصه به سختی‌ مرا را راضی کردند که بروم روی صحنه و در این نمایش سید حسین یوسفی هم‌ نقش سیاه را داشت و اتفاقا بازی آن شب خوب از آب درآمد اما من از ترس‌ خیس عرق شده بودم چون تا آن روز فی‌البداهه بازی نکرده بودم و همین شروع کار من در این نوع نمایش‌ها بود. @وضع فعلی شما چطور است؟چه می‌کنید؟ اسکندر رفیعی-در طول 62 سال عمری که کردم هیچ شغلی بجز بازی در تئاتر نداشتم و این تنها حرفهء من بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.