Skip to main content
فهرست مقالات

گفتگو با جاناتان میلر

مصاحبه شونده:

مصاحبه کننده:

مترجم:

ISC (6 صفحه - از 134 تا 139)

کلید واژه های ماشینی : جاناتان میلر، کارگردان، تئاتر، نقاشی‌ها، کارگردانی جاناتان میلر، بازیگران، متن، اپرا، تخیل، تماشاگران

خلاصه ماشینی:

"زمانی که متنی را در دست دارید،کار عملی برای اجرای آن را چگونه شروع می‌کنید؟ کار با تخیل و تصور شروع می‌شود؛متن،نوعص حنه و لحن صداها را پیشنهاد می‌کند، این‌ها ذهن را شکل می‌دهند و به اختیار خود درمی‌آورند و آن‌گاه من شروع به شنیدن‌ کلماتی می‌کنم که از دهان افراد تخیلی ذهنم بیرون می‌آیند. با بازیگران نمی‌توان مثل عروسک‌ها رفتار کرد چرا که یک گروه از آدم‌های مختلفند که در شرایط سخت و تحت فشار باهم کار می‌کنند و من باید از همان ابتدا از فوران و جوشش‌ غیر قابل پیش‌بینی الهام که ممکن است در غیر منتظره‌ترین لحظات اتفاق بیفتد حمایت کنم. آن‌گاه از طریق بررسی نقاشی‌ها کشف‌ می‌کنم که مثلا بسیاری از شیوه‌های ایستادن و ژست‌ها به این شکل بوده که‌ دست‌ها بر پهلوها،پشت کمر و به روی باسن تکیه داشته و کف دست‌ها به‌ سمت بیرون چرخیده‌اند. به یاد می‌آورم‌ زمانی که مشغول تهیه و اجرای‌ نمایشنامه‌ی چشم در برابر چشم‌ (Measure for Measure) (1976)اثر شکسپیر بودم و راجع به صحنه‌ای که کلودیو محکوم در زندان است و خواهرش به دیدن او می‌آید، فکر می‌کردم و از خود می‌پرسیدم: مردم وقتی آرزوها و امید خود را از دست می‌دهند چه می‌کنند؟ جرقه‌ای در ذهنم زده شد: خمیازه می‌کشند!این جواب‌ درست مخالف عکس العمل معقول‌ و مورد انتظار است. (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویری از اپرای‌"توسکا" به کارگردانی‌ جاناتان میلر آیا شما از عواملی که روی کارتان تأثیر می‌گذارند آگاهی دارید؟ من تحت تأثیر کارهای تئاتری دیگران نیستم و هیچ‌وقت به منظور تأثیرپذیری از یک تئاتر خوب به دیدن آن نمی‌روم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.