Skip to main content
فهرست مقالات

سوپرماتیسم و کانستروکتیویسم

نویسنده:

(12 صفحه - از 96 تا 107)

کلید واژه های ماشینی : هنر ،سوپرماتیسم ،روسیه ،سوپرماتیسم و کانستروکتیویسم ،آبستره ،مالویچ ،نقاشی ،روسی ،کوبیسم ،تاتلین ،هنر آبستره در روسیه ،سوژه ،انقلاب ،فرم ،معماری ،نقطه‌نظرات تازه‌ای در هنر نقاشی ،دولت ،مالویچ به سوپرماتیسم پرداخت ،گابو ،تازه‌ای ،مالویچ در سال ،مالویچ و تاتلین نام ،آثار ،آشنا ،بخشی از هنرمندان روسی ،هنر نقاشی ،طرح ،تاتلین جذب کانستروکتیویسم ،هنر مدرن ،خلق

خلاصه ماشینی:

"در سالیان واپسین قرن نوزدهم،هم‌چنان،خیزش‌ موج تازه‌ای از سمبولیسم و آرت نوو ArtNouveau محافل هنری روسیه را در برگرفت و به نوبهء خود موجد جریان‌های تازه‌ای گردید و چندی بعد همین‌ حرکت‌های نوین هنری،میل به سوی انتزاع و تجرید را در برنامهء کار هنرمندان قرار داد که پایه و اساس هنر مدرن روسیه گردید که عمده‌ترین آنها،سوپرماتیسم‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) سوپرماتیسم و کانستروکتیویسم محسن ابراهیم‌ Supermatisme و کانستیروکتیویسم‌ Constructivisme است. مالویچ در نوشته‌ای بنام(از سزان تا سوپرماتیسم)به‌ این مسئله اشاره می‌کند که:«قبل از کوبیسم،آن چیزی‌ که مورد توجه بود در رابطه با تلفیق رنگ و طرح قرار داشت و برای تغییر محتوا می‌بایست سوژه را تغییر داد؛ چرا که سوژه بعنوان اولین اصل نقاش بشمار می‌رفت. درسال‌ 1919 توسط شاگال برای تدریس هنر مدرن دعوت شد و (به تصویر صفحه مراجعه شود) به‌همین مناسبت،مالویچ را شناخت و جذب‌ سوپرماتیسم گردید و مجموعه‌ای از آثار خود را تحت نام‌ (Proun) که پروژه‌ای هنری بااستفاده از فرم‌ها و اشکال بدیع هندسی بود،خلق کرد. رودچنکو اولین طرح‌های خود را در سال 1914 خلق کرد و پس از آشنائی با مالویچ به سوپرماتیسم‌ پرداخت و سپس در کنار تاتلین به اجرای طرح‌های‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) سه‌بعدی روی‌آورد تا اینکه درسال 1920 با قطع‌ ارتباط کامل با سوپرماتیستها گروه تازه‌ای با همکاری‌ هنرمندان و مهندسین تاسیس کرد و به طراحی صنعتی‌ در زمینهء تأتر با همکاری مایاکوفسکی-شاعر روس- پرداخت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.