Skip to main content
فهرست مقالات

سوپرماتیسم و کانستروکتیویسم

نویسنده:

(12 صفحه - از 96 تا 107)

کلید واژه های ماشینی : هنر، سوپرماتیسم، روسیه، سوپرماتیسم و کانستروکتیویسم، آبستره، مالویچ، نقاشی، روسی، کوبیسم، تاتلین

خلاصه ماشینی:

"در سالیان واپسین قرن نوزدهم،هم‌چنان،خیزش‌ موج تازه‌ای از سمبولیسم و آرت نوو ArtNouveau محافل هنری روسیه را در برگرفت و به نوبهء خود موجد جریان‌های تازه‌ای گردید و چندی بعد همین‌ حرکت‌های نوین هنری،میل به سوی انتزاع و تجرید را در برنامهء کار هنرمندان قرار داد که پایه و اساس هنر مدرن روسیه گردید که عمده‌ترین آنها،سوپرماتیسم‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) سوپرماتیسم و کانستروکتیویسم محسن ابراهیم‌ Supermatisme و کانستیروکتیویسم‌ Constructivisme است. مالویچ در نوشته‌ای بنام(از سزان تا سوپرماتیسم)به‌ این مسئله اشاره می‌کند که:«قبل از کوبیسم،آن چیزی‌ که مورد توجه بود در رابطه با تلفیق رنگ و طرح قرار داشت و برای تغییر محتوا می‌بایست سوژه را تغییر داد؛ چرا که سوژه بعنوان اولین اصل نقاش بشمار می‌رفت. درسال‌ 1919 توسط شاگال برای تدریس هنر مدرن دعوت شد و (به تصویر صفحه مراجعه شود) به‌همین مناسبت،مالویچ را شناخت و جذب‌ سوپرماتیسم گردید و مجموعه‌ای از آثار خود را تحت نام‌ (Proun) که پروژه‌ای هنری بااستفاده از فرم‌ها و اشکال بدیع هندسی بود،خلق کرد. رودچنکو اولین طرح‌های خود را در سال 1914 خلق کرد و پس از آشنائی با مالویچ به سوپرماتیسم‌ پرداخت و سپس در کنار تاتلین به اجرای طرح‌های‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) سه‌بعدی روی‌آورد تا اینکه درسال 1920 با قطع‌ ارتباط کامل با سوپرماتیستها گروه تازه‌ای با همکاری‌ هنرمندان و مهندسین تاسیس کرد و به طراحی صنعتی‌ در زمینهء تأتر با همکاری مایاکوفسکی-شاعر روس- پرداخت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.