Skip to main content
فهرست مقالات

راهبردهایی برای گسترش بازارهای داخلی و بین المللی محصولات کشاورزی

نویسنده:

مترجم:

علمی-ترویجی/ISC (11 صفحه - از 80 تا 90)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، مواد غذایی، محصولات، فروش، بازار، فروشگاه‌های، زنجیره بازاریابی، ترویج، زمینه مواد غذایی، نمایشگاه‌های تجاری

خلاصه ماشینی: "9به عبارت ساده،مراحل زنجیره عرضه به صورت زیر است: تولیدکننده/فروشنده؟؟؟ بنکدار انباردار واسطه؟؟؟ عمده‌فروش؟؟؟ عرضه‌کننده نهایی (خرده‌فروش/بخش خدمات مواد غذایی)؟؟؟ مصرف‌کننده نهایی در صادرات،به واقع،از یک زنجیره بازاریابی بسیار متفاوت استفاده نمی‌شود، بلکه صرفا به چند مرحله بیش‌تر نیاز است. گذشته از این که اصطلاح مورد استفاده چه باشد و بدون در نظر گرفتن این که آیا بازار،داخلی است یا بین المللی،سه مرحله متداول به صورت زیر وجود دارد: به ندرت اتفاق می‌افتد که مصرف‌کنندگان نهایی واقعا تقاضا برای محصولات را طرح کنند،بلکه این فرآیند به وسیله افراد گوناگون عمل می‌کند که در طول زنجیره بازاریابی قرار دارند و یک محصول کشاورزی جدید10را پیشنهاد می‌کنند و مصرف‌کنندگان نهایی،آن محصول را می‌پذیرند یا رد می‌کنند. عرضه‌کننده نهایی دو جریان در ارتباط با عرضه‌کنندگان نهایی وجود دارد: -خرده‌فروشان -بخش خدمات مواد غذایی خرده‌فروشان اصولا خرده‌فروشان،دانش کمی در مورد نحوه برخورد مناسب با محصولات اولیه تازه-به ویژه میوه‌ها و سبزی‌ها-دارند. در سنگاپور که قبلا این امکان وجود داشت«کنگره‌های اتحادیه کارگری» (NTUC) 14و سردخانه‌ها-سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای-مواد غذایی تازه-به عنوان ارائه‌دهنده خدمات،صرفا به گروه‌های کم‌درآمد و بالاتر از کم‌درآمد، فعالیت کنند،هم‌اکنون اولی به فروش‌گاه‌های«تحویل پس از دریافت نقدی» (CBD) و فروشگاه‌های عرضه کالاهای دارای کیفیت عالی و شیک تبدیل شده و دومی نیز از این بخش خارج شده و به فعالیت در بازار زمین و مسکن پرداخته است. *اهداف کلی نمایشگاه‌های تجاری:یک تعریف روشن از نمایشگاه تجاری که می‌توان آن را به عنوان عدم وجود تخصص در نظر گرفت،مانع موضوعی می‌شود که قرار است توسط شرکت‌کنندگان به وجود آید و نیز مانع حضور بازدیدکنندگانی می‌گردد که شرکت‌کنندگان،خواهان دعوت از آن‌ها هستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.