Skip to main content
فهرست مقالات

کنترل حسابهای دریافتی از طریق تحلیل الگوی پرداخت

نویسنده:

مترجم:

(13 صفحه - از 64 تا 76)

کلید واژه های ماشینی : فروش ،دریافتنی‌ها ،اطلاعات ،کنترل ،کنترل حسابهای دریافتنی ،حسابهای دریافتنی ،روزهای فروش معوق ،روش ،نوسانات ،ماه ،کنترل حسابهای دریافتنی تحت تاثیر ،کنترل حسابهای دریافتی ،حسابهای دریافتنی تحت تاثیر تغییرات ،مطالبات سوخت‌شده ،الگوی وصول وجه نقد شرکت ،متوسط روزهای فروش ،اطلاعات مربوط به رفتار پرداخت ،مدیر ،وصول دریافتنی‌ها و مطالبات سوخت‌شده ،مقیاس ،حساب دریافتنی‌ها به حساب مطالبات ،دریافتنی‌های معوق ،درصد حسابهای دریافتنی ،وصول دریافتنی‌ها ،روزهای فروش معوق استفاده ،روز فروش معوق منعکس‌کننده بهبود ،نقد وصولی و مطالبات سوخت‌شده ،پیش‌بینی مطالبات سوخت‌شده ،وجوه نقد ،ارقام

خلاصه ماشینی:

"جدول 2 متوسط روزهای فروش معوق و طول عمر دریافتنی‌ها (به تصویرصفحه مراجعه شود) (به تصویرصفحه مراجعه شود) غیرقابل اعتماد بودن این دو مقیاس با در نظر گرفتن نوسان ارقام‌ گزارش داده شده به مدیر مالی اشکار می‌گردد. جدول 3 متوسط روزهای فروش معوق و ترکیب سنی با بهبود وضعیت پرداخت (به تصویرصفحه مراجعه شود) برخی از شرکتها وابستگی مقیاس‌های اشاره شده در فوق به‌ فروش را دریافته‌اند و برای حل این مشکل به مقیاس‌های فصلی‌ برای مقاصد پیش‌بینی یا مقایسه توسل جسته‌اند. اما هنوز هم مشکل اصلی حل نشده باقی می‌ماند،مگر اینکه الگوی نوسانات فصلی در تمام سالها ثابت باقی بماند،در غیر اینصورت مقیاس‌های‌ مورد استفاده برای پیش‌بینی و کنترل حسابهای دریافتنی تحت تاثیر تغییرات حجم فروش قرار خواهند گرفت. جدول 4 تجارب مربوط به وصول دریافتنی‌ها و مطالبات سوخت‌شده (به تصویرصفحه مراجعه شود) در باقیمانده مقاله،چارچوب بهتری برای گزارشگری توضیح‌ داده می‌شود که اثرات نوسانات فروش بر مقیاس‌های کنترل‌ دریافتنی‌ها را تجزیه کرده و نتیجتا آمار مربوطه تنها منعکس‌کننده‌ رفتار پرداخت مصرف‌کنندگان خواهد بود. جدول 5 گزارش ماهانه حسابهای دریافتنی‌ (شهریور) (به تصویرصفحه مراجعه شود) (به تصویرصفحه مراجعه شود) چگونه می‌توان از اطلاعات مربوط به رفتار پرداخت‌ بطور موثر استفاده کرد: از آنجا که روش گزارشگری تجدید نظر شده بطور مناسبی الگوی‌ رفتار مشتریان را منعکس می‌کند،ما می‌توانیم چگونگی استفاده از- این اطلاعات را برای مقاصد برنامه‌ریزی مالی و کنترل بررسی کنیم. قبلا نشان داده شده که روش‌های پیش‌بینی مورد استفاده برای تخمین‌ وصول دریافتنی‌ها نمی‌تواند اثرات نوسانات فروش را از تغییرات‌ در الگوی پرداخت مصرف‌کنندگان جدا کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.