Skip to main content
فهرست مقالات

جهانی شدن مدیریت و تجارت الکترونیک

نویسنده:

(11 صفحه - از 29 تا 39)

کلیدواژه ها : جهانی شدن ،مدیریت ،فناوری اطلاعات و ارتباطات ،تجارت الکترونیک ،بازار الکترونیک

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجارت الکترونیک، مدیران، اقتصاد کشورها رشد تجارت الکترونیک، اقتصاد، مدیریت و تجارت الکترونیک، مدیریت، رشد حیرت‌انگیز فناوری اطلاعات، رقابت، اینترنتی، الگوهای تجارت الکترونیک، بازار، ابزارهای فناوری ارتباطات و اطلاعات، سازمان، فناوری اطلاعات و گسترش روزافزون، جهانی شدن، کاربران، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فروش، محصولات، گسترش روزافزون تجارت الکترونیکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیران، ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، رشد، مشتریان، تجاری، بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات، جهانی شدن مدیریت، بسترسازی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یکی از مهمترین پیامدهای جهانی شدن ، افزایش رقابت در سطح بین المللی اقتصاد است ، زیرا در این شرایط ، همواره با کاهش هزینه‌های حمل و نقل ، رشد حیرت انگیز فناوری اطلاعات و گسترش روزافزون تجارت الکترونیکی و به حداقل رسیدن محدودیت‌های جغرافیایی از فعالیتهای اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی تمامی بازارهای جهانی را بازار بکر می‌دانند و بدان چشم دارند ، در این شرایط که منجر به رشد رقابت میان آنها می‌شود ، کارایی اقتصاد بین المللی افزایش خواهد یافت . در این میان می‌توان گفت مهمترین پیامد جهانی شدن بر اقتصاد کشورها رشد تجارت الکترونیک می‌باشد...

خلاصه ماشینی: "(به تصویر صفحه مراجعه شود) جهانی شدن،مدیریت و تجارت الکترونیک دکتر حبیب اله دعایی(دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد) چکیده: یکی از مهم‌ترین پیامدهای جهانی شدن،افزایش رقابت در سطح بین‌المللی اقتصاد است،زیرا در این شرایط،همواره با کاهش‌ هزینه‌های حمل‌ونقل،رشد حیرت‌انگیز فناوری اطلاعات و گسترش‌ روزافزون تجارت الکترونیکی و به حداقل رسیدن محدودیت‌های‌ جغرافیایی از فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی تمامی‌ بازارهای جهانی را بازار بکر می‌دانند و بدان چشم دارند،در این‌ شرایط که منجر به رشد رقابت میان آنها می‌شود،کارایی اقتصاد بین‌المللی افزایش خواهد یافت. بنابراین‌ برای باقی ماندن مدیران در عرصه رقابت‌های اقتصادی باید ابزارهای‌ مختلف اطلاعاتی و ارتباطی با دیدی روشن و طبق نیازهای سازمان، تامین و راه‌اندازی شوند،در نهایت آنچه در راستای تجارت‌ الکترونیک برای مدیران دارای اهمیت می‌باشد بسترسازی مطلوب‌ برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ساختار سازمانی توام با شناخت کافی نگرش مثبت مدیران به ضرورت‌های حضور این پدیده‌ در روند فعالیت‌های سازمان است. فروش مستقیم(به عنوان مثال،فروش محصولات) فروش محتوی(به عنوان مثال،فروش اطلاعات) آگهی دادن(به عنوان نمونه عرضه رایگان اطلاعاتی مانند اخبار یا دفاتر راهنما به منظور جلب نظر سایرین و فروش این‌ اطلاعات به آگهی دهندگان) انجام معاملات و لینک دادن(به عنوان مثال درنظر گرفتن‌ حق الزحمه‌ای خاص برای انجام یک کار مانند فروش اینترنتی بلیط هواپیما،یا دریافت هزینه لینک دادن به عرضه کننده خدمات،مشابه‌ روشی که در بخش آگهی‌های شرکت‌های مختلف انجام می‌شود) ج-صرفه‌جویی مستقیم تجارت الکترونیک می‌تواند با استفاده از یک ساختار عمومی مشترک مانند اینترنت و انتقال و کاربرد مجدد اطلاعات به‌ صورت رقمی،هزینه ارایه اطلاعات مذکور به مشتریان را کاهش‌ دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.