چکیده:
این مطالعه با هدف بررسی تاثیر ارزش برند بر نگرش برند و قصد خرید با تاثیر تعدیلگری عملکرد برند در
هتلهای لوکس شهر تهران صورت پذیرفته است. تحقیق حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر ماهیت و
روش» همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را تمامی مشتریان هتلهای ۴ و ۵ ستاره در تهران
تشکیل میدهند. روش نمونهگیری در این پژوهش بصورت تصادفی ساده در نظر گرفته شده است. پایایی
پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ بدست آمده است و برای تمامی متغیرهای این مقدار بیشتر از
۷ بدست آمده است. برای آزمون فرضیهها از همبستگی و مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار
SPSSو ,LISREL استفاده شده است. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که
وفاداری برندء آگاهی برند» کیفیت ادراک شده و تصویر برند بر نگرش برند تاثیر گذار میباشد و همچنین
نگرش برند بر قصد خرید تاثیر گذار میباشد. در ادامه نیز مشخص شده که وفاداری برند» تاثیر آگاهی
برند» کیفیت ادراک شده و تصویر برند بر قصد خرید مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد. و همچنین
فرضیه تعدیل گر این پژوهش نیز مورد تایید قرار گرفت.
خلاصه ماشینی:
دکتري مديريت بازاريابي از دانشگاه تري ير آلمان ، استاديار و عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي، مدرس دانشگاه آلمان و ايران چکيده اين مطالعه با هدف بررسي تاثير ارزش برند بر نگرش برند و قصد خريد با تاثير تعديلگري عملکرد برند در هتلهاي لوکس شهر تهران صورت پذيرفته است .
مدل مفهومي پژوهش برگرفته از پژوهش ليو و همکاران (٢٠١٧) در اين پژوهش فرضيه هاي زير مورد آزمون قرارگرفته اند: ١- وفاداري برند بر نگرش برند در هتل هاي لوکس شهر تهران تاثير مثبت و معناداري دارد.
ليو و همکاران (٢٠١٧) در مطالعه خود نشان دادند که کيفيت ادراک شده بر نگرش برند تاثير مثبت دارد.
Cretu & Brodie ٧٥ بيانگر اين است که اگر افراد نسبت به برند نگرش مثبت داشته باشند، بر قصد خريد آنها تاثير خواهد داشت .
نتايج نشان داد که نگرش مصرف کننده نسبت به محصولات لوکس ، کيفيت خدمات رستوران هاي لوکس ، ادراک از برند لوکس و اثر اجتماعي بر قصد خريد تاثير دارند.
نتايج نشان داد که نگرش مصرف کننده نسبت به محصولات لوکس ، کيفيت خدمات رستوران هاي لوکس ، ادراک از برند لوکس و اثر اجتماعي بر قصد خريد تاثير دارند.
Decoding the complexity of the consumer-based brand equity process, Journal of Business Research,1–8.
Customer social participation in the social networking services and its impact upon the customer equity of global fashion brands , Journal of Business Research,1–9.
Social media marketing efforts of luxury brands: Influence on brand equity and consumer behavior, Journal of Business Research,1–9.
Applying consumer-based brand equity in luxury hotel branding, Journal of Business Research,1–11.