خلاصه ماشینی:
"نگاه بخشی به اقتصاد کلان و حمایتهای بیمنطق موجب افزایش کرایههای حمل داخلی از سالهای 68-67 از حد 8 هزار تومان به 570 هزار تومان شده است که قطعا این میزان رشد به زیان اقتصاد ملی خواهد بود.
با توجه به حجم وسیع واردات در سال 1383 و افزایش فزاینده حجم ترانزیت و تاثیرگذاری مستقیم کرایه حمل در قیمت تمام (به تصویر صفحه مراجعه شود) نگاه بخشی به اقتصاد کلان و حمایتهای بیمنطق موجب افزایش کرایههای حمل داخلی از سالهای 68-67 از حد 8 هزار تومان به 570 هزار تومان شده است که قطعا این میزان رشد به زیان اقتصاد ملی خواهد بود.
صنعت حمل و نقل جادهای سالانه 70 میلون دلار غرامت به شرکتهای بیمه تحمیل میکند و سالی 800 میلیون دلار هزینه اجتماعی ناشی از آلایندگی محیط زیست به اقتصاد ملی وارد میکند،اما مهمتر اینکه سالانه 15 هزار سوانح جادهای که در 3/18 درصد منجر به فوت میشود،ناشی از فقدان عزم ملی در اصلاح ساختار،از مهمترین ارکان و لوازم توسعه اقتصادی کشور است که نسلهای فعلی و آلاینده باید هزینههای سنگین روحی-روانی،اقتصادی و اجتماعی آنرا به دلیل نگاه بخشی و زودگذر به اقتصاد ملی بپردازند."