خلاصه ماشینی:
"تفکر جدیدی که امروزه پدیدار شده است، دلایل و توجیهات زیادی به سازمانها ارایه میدهد،دلایل و توجیهاتی که بر اساس آن سازمانها باید با دید تازهای به دنبال ایجاد انگیزه و تشویق کارمندان خود باشند.
دلیل منطقی برای تقسیمبندی کارمندان با توجه به سابقه انگیزهها و تمایلات آنها به همان شیوهای که مشتریها با توجه به نیاز و عادات خریدشان تقسیمبندی میشوند، این نیست که یک سازمان بخواهد خودنمایی کند و فخر بفروشد که چقدر خوش ذات و مهربان است بلکه رفتار مشابه با کارمند و مشتری هم برای کارمندان و هم برای مشتریان سازمان و هم برای تجارت مفید استـ.
امروزه یکی از اصول اساسی تجارت خدمات آن است که"کارمندان مشترینما"با مشتریان رفتار بهتر دارند چون میدانند سازمان هم با آنها به عنوان یک کارمند با ارزش رفتار میکند.
آیینه پس دلایل بسیاری برای یک سازمان وجود دارد تا با آگاهی کامل دنبال ایجاد یک فضای کاری بگردد که منعکس کننده تصویری باشد که تمایل دارد مشتریانش از آن سازمان، تولیدات و خدماتش داشته باشند."