چکیده:
تغییرات مداوم و مستمر در محیط کسبوکار، چالشهایی را برای مدیریت منابع انسانی ایجاد کرده است. یکی از راهکارهای مقابله با این چالشها، بهکارگیری قابلیتهای مدیریت دانش و ایجاد نوآوری در سازمانها میباشد. بنابراین هدف این مقاله بررسی نقش مدیریت منابع انسانی بهطور مستقیم و از مجرای مدیریتدانش بر نوآوری سازمان میباشد. جامعه آماری تحقیق، کارکنان مستقر در واحد تحقیق و توسعه بانک پارسیان بوده و از روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و ابزار پرسشنامه برای گردآوری دادهها استفاده شدهاست. نتایج حاصل از تحلیل دادهها حاکی از تأیید هفت فرضیه تحقیق است. در پایان با توجه به یافتههای پژوهش، پیشنهادهایی به جامعه علمی و سازمان ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
بر همين اساس، در ادامه مباحث انواع دانش ٦، مهارتها و قابليت هاي کارکنان به عنوان منابع اصلي، جهت بهبود و ارتقاء محصولات و خدمات جديد مد نظر قرار ميگيرد و از اين طريق ميتوان به مزيت رقابتي دست يافت [٢١].
علاوه بر اين در ادامه به اين بحث پرداخته ميشود که بايد بين فعاليت هاي منابع انساني در يک سازمان و استراتژيهاي سازمان هماهنگي وجود داشته باشد و اين مسأله در مورد استراتژي نوآوري سازمان نيز صادق است [١٢].
در اين مقاله ، موارد پيش گفته در سه سطح مورد بررسي قرار ميگيرند؛ سطح اول به ارتباط بين مديريت منابع انساني، دانش و فعاليت هاي نوآورانه در سازمان اشاره دارد.
٦- پينوشت ها ١- Internal Factors ٢- External Factors ٣ -Resource-Based View ٤ -Wernerfelt ٥ -Barney ٦ -Employee Knowledge ٧- Gary Hamel ٨-The Future Of Management ٩- Kimberly ١٠- Evanisko ١١- element ١٢- Human Capital ١٣- Organizational Capital ١٤- Social Capital ١٥- Subramanian ١٦- Youndt ١٧- The Uniqueness Of Employees Knowledge ١٨- The Value Of Employees Knowledge ١٩- valuable knowledge ٢٠- Competitive differentiation ٢١- Lepak ٢٢- Liao ٢٣- Favor Socializihy ٢٤- Collaborative ٢٥- Partnership ٢٦- Paauve ٢٧- Boselie ٢٨- Barzak ٢٩- Wilemon ٣٠- Balkin ٧- منابع [١]الواني، سيد مهدي.
“Is CEO pay in high technology frms related to innovation?” Academy of Management Journal, ٤٣(٦), ١١١٨–١١٢٩.
[١٩]Chung-Jen Chen , Jing-Wen Huang, “Strategic human resource practices and innovation performance — The mediating role of knowledge management capacity”, Journal of Business Research ٦٢ (٢٠٠٩) ١٠٤–١١٤ [٢٠]Damanpour, F.