Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به بایدهای تبلیغ

سخنران:

(8 صفحه - از 79 تا 86)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغ، عقل، جبرئیل، نماز، دین، کارتونها، آدم، مخاطب، روحانی، مادر

خلاصه ماشینی:

"بنابراین جبرئیل فرمود اگر عقل را انتخاب کردی دو موقعیت دیگر یعنی دین و اخلاق، نیز به وجود خواهد آمد. ما نیز بایستی در تبلیغ خویش عاقلانه رفتار کنیم، یعنی باید از اصول و روشهایی که پذیرفته شده و علمی است بهره ببریم و اگر بهره نبردیم ممکن است تبلیغ برای خدا باشد اما متفکرانه و عاقلانه نخواهد بود و نتیجه آن نیز اندک است. 3 ـ استفاده از محرکهای مناسب: قویترین محرکها دو چیز است: یکی «تشویق به موقع» و دیگری «تنبیه به موقع» و بایستی توجه داشت که هیچ کدام از این دو مادی نیست. قوانین حاکم بر فضاهای آموزشی و تبلیغی در فضاهای آموزشی از سه قانون باید پیروی کرد: 1 ـ الگوها: اگر فراگیر، الگوی مناسب نداشته باشد، تعالیم حوزه تبلیغ و تعلیم و تربیت بی‌حاصل خواهد بود. کتابی به نام «پا به پای آفتاب» وجود دارد، این کتاب ارزشمند به زوایای تقریبا خصوصی زندگی حضرت امام رحمه‌الله وارد شده و خاطراتی است که همسر امام و دیگر نزدیکان او بیان کرده‌اند. زمانی که ایشان راجع به زهد و دنیا گریزی صحبت فرموده بودند، یکی از آقایان ـ که از قضات سرشناس است ـ مجموع زندگی خود را لیست کرد، خدمت آقا برد و گفت: زندگی من این مقدار می‌ارزد. 2 ـ روشها: باید توجه داشت که اگر از روشهای مناسبی ـ که مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی است ـ برای تبلیغ استفاده نکنیم یقینا تبلیغ، فاقد کارایی و اثربخشی خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.