Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغات جهانی

نویسنده:

(12 صفحه - از 45 تا 56)

کلیدواژه ها :

تبلیغ محلی شده ،تبلیغ استاندارد ،محتوی تبلیغات ،کارگزار تبلیغاتی ،برگردان پیام ،اجرای استراتژیک‌ تبلیغات ،رسانه‌های تبلیغاتی

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، بازار، بازاریابی، اینترنت، تبلیغات جهانی، تلویزیون، بازاریابی جهانی، پیام، استاندارد، محصول

بازاریابی جهانی یکی از الزمات جدید جهان فعلی یا به تعبیر لویت،دهکده جهانی است.یکی از ابزارهای‌ پیشبرد اهداف بازاریابی جهانی،انجام جهانی است.تجربیات شرکتهای پیشرو در بازارها و تبلیغات‌ جهانی بیانگر تفکر جهانی و عمل کردن محلی است. در تبلیغات جهانی مسئله مهم این است که آیا باید از روش استاندارد یعنی یک کلمه یک ندا استفاده نمود یا این‌ که باید به نظرات محلی در بازار توجه شود.در این زمینه بحثهای متعددی صورت می‌پذیرد که نتیجه آن ضمن‌ رعایت تبلیغات استاندارد توجه به تفاوتهای محلی است و در نتیجه هدف تبلیغات علاوه‌بر اینکه باید هدف‌ بازاریابی را تحقق بخشد باید اثربخشی هم داشته باشد.در تبلیغات جهانی باید به موارد مرتبط با آن شامل‌ محتوی تبلیغات،برگردان پیام،فرهنگهای مختلف با ارزشهای گوناگون،اجرای استراتژیک تبلیغات و نحوه‌ استفاده از رسانه‌ها بخصوص اینترنت به عنوان یک ابزار جدید بازاریابی مستقیم توجه نمود.

خلاصه ماشینی:

"در تبلیغات جهانی مسئله مهم این است که آیا باید از روش استاندارد یعنی یک کلمه یک ندا استفاده نمود یا این‌ که باید به نظرات محلی در بازار توجه شود. در تبلیغات جهانی باید به موارد مرتبط با آن شامل‌ محتوی تبلیغات،برگردان پیام،فرهنگهای مختلف با ارزشهای گوناگون،اجرای استراتژیک تبلیغات و نحوه‌ استفاده از رسانه‌ها بخصوص اینترنت به عنوان یک ابزار جدید بازاریابی مستقیم توجه نمود. سئوال اصلی که برای بازاریابان مطرح می‌شود این است که آیا یک پیام تبلیغاتی خاص و استراتژی مربوط به انتخاب رسانه باید در هرکشور یکسان باشد یا باتوجه به تغییرات محیط هرمنطقه،متغیر باشد. به هرحال در بازاریابی جهانی باید شرایط باتوجه به موارد زیر شناسایی شود: الف-احتمال کاهش هزینه‌ها به علت وجود مقیاس اقتصادی ب-موانع استاندارد کردن مثل تفاوتهای فرهنگی قابل ملاحظه نباشد ج-محصولات نیازهای مشابه را در فرهنگهای متفاوت تحقق بخشد. در آمریکا تبلیغ به طرز غیرمعمولی به عنوان یک ابزار مهم تلقی می‌شود،که ناشی از تنوع فرهنگی است و باعث‌ می‌شود هنجارهای اجتماعی و ارتباطات بین افراد(از طریق زبان)کمتر قابل اتکا باشد. اینترنت باعث می‌شود که بازاریاب از پانل مصرف‌ کنندگان،نمایی از رفتار مصرف‌کننده داشته باشد و سپس دریابد که این مصرف‌کنندگان از کدام صفحه(در مثلا یاهو) استفاده می‌کنند،و اطلاعات جدید از طریق آنها ارائه کنند و بدین طریق مشتریان بالقوه را نیز به بالفعل تبدیل کند. اگرچه انتقادات زیادی‌ از ایجاد سایتهای شبکه‌ای از نظر هزینه رسانه‌ای،می‌شود،ولی اگر روش تبلیغات خلاقانه باشد و تحلیل مناسب انجام شود،و بین برنامه‌های تبلیغاتی شبکه‌ای و غیرشبکه‌ای در مورد تبلیغات رسانه‌ای انسجام وجود داشته باشد،فروش قابل ملاحظه و موفقیت در زمینه بازاریابی مستقیم را به همراه خواهد داشت‌[5]."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.