Skip to main content
فهرست مقالات

امپرسیونیسم در عکاسی

نویسنده:

(4 صفحه - از 28 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : عکاسی، امپرسیونیسم، نقاشی، هنر، عکس، رنگ، دوربین، نقاشی امپرسیونیست، مناظر، طبیعت

خلاصه ماشینی:

"امپرسیونیسم‌ در عکاسی افسانه عمیدی (به تصویر صفحه مراجعه شود) آشیل کنیر،مناظر پاریس،حدود 0681 عکاسی فی‌نفسه،همانند نقاشی‌ رنگ روغن یا پاستیل،وسیله‌ای است که‌ در آفریدن کار هنری از آن بهره گرفته‌ می‌شود،ولی ماهیتا هیچ ادعایی مبنی بر هنر بودن خود ندارد. تعیین این موضوع مشکل‌ است که امپرسیونیست‌ها تا چه میزان‌ مستقیما از عکس استفاده می‌کردند؛ گرچه تأثیر غیرمستقیم عکاسی بر کارهای آنان را می‌توان به اثبات رساند. طبیعت‌گرایی سازش‌ ناپذیری که این هنرمندان،به خصوص‌ مونه و به‌ویژه در نخستین سال‌های‌ فعالیت هنری‌اش،طالبش بودند و نیز علاقه‌ی آن‌ها به نقاشی در برابر طبیعت، با تأکید فراوان بر دید عینی و اشتیاق آنان‌ برای ثبت کیفیت ناپایدار نور و سایه‌ روشن،به نوعی تأکید افراطی بر دریافت‌های حسی انجامید که به عکاسی‌ شباهت داشت و نه تنها استفاده از عکس‌ را ضروری نمی‌ساخت،بلکه حتی آنان را از عکس بی‌نیاز کرد. ناتوانی‌ ظاهری این رسانه‌ی جدید در بازآفرینی‌ رنگ‌های طبیعی یا جلوه‌های اشیای‌ متحرک،به عنوان زمینه‌هایی مطرح‌ شدند که در آن‌ها نقاش می‌توانست آزادی‌ عمل بیش‌تری داشته باشد و برتری‌ نهایی خود برعدسی تضمین کند. این ویژگی که شامل‌ بیش‌تر عکس‌ها می‌شد،پیش از آن‌که‌ امولسیون‌های حساس‌تر و شاترهای‌ سریع‌تر ابداع شود،از جمله نوآوری‌هایی‌ بود که می‌توان به نقاشی امپرسیونیست‌ نسبت داد. یا آن‌که برخی از مشکلات اولیه‌ی‌ تولید عکس رنگی تا نخستین سال‌های‌ قرن حاضر رفع شدند،طی 04 سال قبل از این تاریخ،بیش‌وکم راه‌حل‌های نسبتا (به تصویر صفحه مراجعه شود) پل هنرکده،آدلف براون 7681 مناسبی کشف‌شده بودند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.