چکیده:
چکیده هدف: هدف این تحقیق بررسی اثر مداخله ای کارگاه انگیزش شغلی بر تحلیل رفتگی شغلی معلمان تربیت بدنی استان لرستان بود. روش شناسی: روش تحقیق نیمه تجربی است که از طریق آزمون و آزمون مجدد، آزمودنی ها به دو گروه کنترل و تجربی تقسیم و افرادی که دارای کاهش انگیزش شغلی و افزایش تحلیل رفتگی شغلی بودند به عنوان گروه آزمایش در کارگاه انگیزش شغلی شرکت نمودند. روش نمونه گیری هدفمند بود و در نهایت 54 نفر از افرادی که دارای انگیزش شغلی پایین و تحلیل رفتگی شغلی بالاتر از حد استاندارد بودند، انتخاب گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss24 و از آزمونt همبسته جهت ارزیابی تغییرات متغیر وابسته درون گروه، t مستقل برای ارزیابی متغیر وابسته بین گـــروه ها و از تحلیل کوواریانس به منظور اثربخشی دوره ی انگیزش شغلی بر تحلیل رفتگی شغلی استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد شرکت در کارگاه در افزایش انگیزش شغلی گروه تجربی موثر بود، همچنین سطح تحلیل رفتگی شغلی گروه تجربی بعد از شرکت در کارگاه انگیزش شغلی کاهش معنی داری داشت و بعد از گذشت 6 ماه از کارگاه، اثر انگیزش شغلی بر تحلیل رفتگی شغلی معلمان در طول زمان از پایداری مناسبی برخوردار نبود. نتیجه گیری: تشکیل کارگروه های تخصصی در بررسی و ارائه راه حل جهت افزایش انگیزش شغلی و کاهش تحلیل رفتگی شغلی معلمان تربیت بدنی از نتایج عمده این تحقیق بود. واژگان کلیدی: انگیزش شغلی، تحلیل رفتگی شغلی، معلمان تربیت بدنی
Objective: The purpose of this study was to investigate the interventional effect of job motivation workshop on job burnout of physical education teachers in the Lorestan province.
Methodology: The research method used was semi-experimental. Pre-test and post-test designs were used. Subjects were divided into experimental and control groups, and those who decreased job motivation and increased burnout participated as a test group at the work motivation workshop. Purposeful sampling method was used, and finally, 54 people with low job motivation and burnout higher than standard were selected. The t-test was used to analyze the data and evaluate the changes in the dependent variable within the groups. Independent t-test and covariance analysis were used to evaluate the dependent variable between the groups in order to evaluate the effectiveness of the job motivation period on job burnout.
Results: The results obtained showed that participation in workshops designed to increase job motivation was effective, while in a control group it was not significant. Also the level of burnout in the experimental group after participation in the work motivation job was significantly reduced, and after 6 months of the workshop, the effect of job motivation on the teacher's job burnout over time was unsustainable.
Conclusion: The establishment of expert working groups in reviewing and providing solutions to increase job motivation and reduce the job burnout of physical education teachers were the main results of this research work.
خلاصه ماشینی:
shm/١٠٢٢٠٤٤ نه صن يشاهود نشريه مديريت منابع انساني در ورزش دا عت اثر مداخله اي انگيزش شغلي بر تحليل رفتگي شغلي معلمان تربيت بدني استان لرستان 3 محمود رئوف ١، سعيد صادقي بروجردي ٢* و بهرام يوسفي ١.
بر همين اساس سئوالي که ذهن محقق را به خود مشغول داشته ، اين است که آيا کاهش و افزايش سطح انگيزش شغلي بر ميزان تحليل رفتگي شغلي معلمان تربيت بدني استان لرستان تاثير گذار است يا خير؟ و بعد از گذشت شش ماه از برگزاري کارگاه بعد از پس آزمون ، مطالب بيان شده در کارگروه هاي گروه تجربي، چه تاثيري در سطح تحليل رفتگي شغلي معلمان خواهد داشت ؟ روش شناسي روش تحقيق حاضر، از نوع نيمه تجربي است که از طرح پيش آزمون و پس آزمون ، آزمودنيهـا بـه دو گـروه کنتـرل و تجربـي تقسيم گرديد و افرادي که داراي کاهش انگيزش شغلي و افزايش تحليل رفتگي شغلي بودند، در قالب گروه آزمايش در کارگـاه انگيزش شغلي مطابق يک شيوه اجرايي کارگاهي شرکت کردند.
The effect of perceived school climate and teacher efficacy in behavior management on job satisfaction and burnout: A longitudinal study.
99 Journal of Human Resource Management in Sport Shahrood University of Technology Interventional Effect of Job Motivation on Job Burnout of Lorestan Physical Education Teachers 3 Mahmoud Raouf1, Saeid Sadeghi Boroujerdi2, and Bahram Yousefi 1.
Associate Professor in Sport Management, Razi University Received: 6 July 2017 Accepted: 8 January 2018 Abstract Objective: The purpose of this study was to investigate the interventional effect of job motivation workshop on job burnout of physical education teachers in the Lorestan province.
Keywords: Interventional Effect, Job motivation, Job burnout, Physical education teachers.
Interventional Effect of Job Motivation on Job Burnout of Lorestan Physical Education Teachers.