چکیده:
برتری نسبی کارآفرینان در شناسایی فرصتهای کارآفرینانه یک فرض دیرینه در مطالعات کارآفرینی است. اما دلیل وجود آن و نحوه ایجاد آن هنوز سؤالبرانگیز بوده و تحت نظریهپردازی میباشد و جریانی از مطالعات کارآفرینی را شکل داده است. مطالعه کیفی، اکتشافی و استقرایی حاضر ازطریق پاسخدادن به سؤالات یادشده به این جریان میپیوندد و آن را توسعه میدهد. این مقاله که برمبنای روش پدیدارشناسی به نگارش درآمده است، ازطریق شناسایی و معرفی 7 طرحواره کارآفرینانه به چرایی این برتری پاسخ میدهد و مدلی ذهنی را شناسایی و ترسیم مینماید که طی 2 مرحله و 16 فرایند چگونگی این برتری در شناسایی فرصتهای کارآفرینانه را تشریح میکند. این مقاله با ارائه پیشنهاداتی نوآورانه سعی میکند زمینه انجام پژوهشهای آتی در این حوزه را فراهم نماید و مشارکت کارآفرینی و علوم شناختی و بهطور اخص زبانشناسی شناختی را توسعه دهد.
The relative superiority of entrepreneurs in identifying entrepreneurial opportunities is a longstanding assumption in entrepreneurship studies. But the reason for its existence and how it came into being is still questionable and is under theorized and has formed a stream of entrepreneurial studies. The present qualitative, exploratory and inductive study joins this stream and expands it by answering mentioned questions. This article, which is based on the phenomenological method, answers the reason for this superiority by identifying and introducing seven entrepreneurial schemas and identifies and draws a mental model that explains the way this superiority applies in identifying entrepreneurial opportunities in two steps and 16 processes. This article tries to provide a framework for future research in this field by providing innovative suggestions and develop the participation of entrepreneurship and cognitive sciences, especially cognitive linguistics.
خلاصه ماشینی:
Laguía, Moriano & Gorgievski 10.
بهمنظور تحقق اين هدف ازينجاکه، بررسي ادبيات مربوطژه نشژان داد کژه مطالعژات موجود دراينخصوص صرفا به اببات ت بير طژرحوارههژاگ تصژويرگ بژر شژناخت فرصژت و عژدم اطمينژان پرداختهاند (واير و لنارتوويچ ٥، ٦١١٨) و تاکنون طرحوارههاگ تصويرگ خاص دخيژل در کژنش شناسژايي فرصژتهژاگ کاريفرينانژه معرفژي نشژده اسژت و طژرحوارههژاگ معرفژيشژده محژدود بژه طژرحوارههژاگ روانشناختي گزارششده توسط يانژگ و همکژاران بژوده اسژت (يلژديرم٤ و همکژاران، ٦١١٢).
ازايژنرو، ضرورت دارد تا براگ شناخت عميژقتژر ايژن پديژده کژ ترشژناختهشژده ازطريژق يژ رويکژرد اکتشژافي، استقرايي و کيفي اين طرحوارههاگ تصويرگ و همچنين مدلي ذهني که طي فرايندهاگ ين اين طرحوارهها منجر به بروز کنش شناسايي فرصتهاگ کاريفرينانه ميشوند، شناسايي و تشريح شود.
Maes, Leroy & Sels 3.
Van Gelderen, Kautonen & Fink 6.
Zhou, Chan & Song 2.
باتوجژهبژه اينکژه هژدف از انجژام ايژن مطالعژه، شناسژايي دو پديژده، يکژي "طژرحوارههژاگ تصژويرگ کاريفرينانه" است که مبناگ تفکرگ در فرد هستند و منجر به بروز کنش شناسايي فرصتهاگ کاريفرينانژه 1.
Obschonka, Hahn & Bajwa 2.
نخستين دستآورد پژوهش، طرحوارههايتصويري شناسايي فرصتهاي کارآفرينانه تاکنون مقالت متعددگ درخصوص کنش انساني شناسايي فرصتهاگ کاريفرينانه و ريشههژاگ ين بژه نگارش دريمده است که با رويکردهاگ مختلفي اين کنش را بررسژي نمژودهانژد، امژا در ايژن مقالژه سژطح بررسي تا سطح طرحوارههاگ تصويرگ که يکي از بنيادينترين عوامل شکلدهنده تفکر و درپي ين کژنش انساني هستند، عميق ميشود.
Entrepreneurial Opportunities Perception and Intentions within European Innovation-Driven Economies Under the Shadow of a Financia Crisis.