خلاصه ماشینی:
"در واقع،این آژانسها از یک طرف،با خواستهء فوری شرکتهای هوایی و هتلها برای کاهش قیمتها روبرو هستند و از طرف دیگر،زیر فشار مشتریها برای از بین بردن دلالان با استفاده از اینترنت قرار دارند.
در ماه گذشته، دو آژانس مسافرتی بزرگ زنجیرهای استاروود و سیکس کانتیننت اعلام کردند که قصد دارند بلیطهای خود را تا 10 درصد کمتر از پایینترین نرخی که آژانسهای مسافرتی ONLINE مانند "اکسپدیا یا تراولوسیتی"ارایه میکنند،به مشتریان خود بفروشد.
در این زمینه،شرکت مشاورهای اکسنچر،در آخرین بررسی خود اعلام کرده است که 60 درصد از آمریکاییهایی که در حال برنامهریزی برای پرواز هستند،قصد دارند که سفرهایشان را از طریق الکترونیکی رزرو کنند،و تنها کمتر از 25 درصد از مردم بر آن هستند که از آژانسهای سنتی استفاده کنند.
بهطور قطع،سیستم آیندهء آژانسهای مسافرتی بر پایه کمک به مشتری برای چیزی که آنها میخواهند بخرند،بنا خواهد شد و نه برای کمک به شرکتهای اصلی تامینکننده بلیط-که بیش از پیش تنومندتر شوند!"