چکیده:
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین روابط مشتری – تامین کننده و هزینه بدهی بوده است. روابط میان مشتری و تامین کننده در اقتصاد امروز کارکردهای فراوانی برای شرکتها دارد که تاثیرات فراوانی بر آنها می گذارد از جمله این تاثیرات م یتوان به اثراتی که بر هزینه بدهی دارد م یتوان اشاره کرد. این پژوهش به صورت کتابخان های است و به صورت توصیفی تحلیلی صورت گرفته شده است. نتایج نشان داد که روابط مشتری – تامین کننده چه مشتری خرد و چه مشتری کلان م یتاوند بر هزینه بدهی تاثیر مستقیم داشته باشد.
The purpose of this study was to investigate the relationship between customersupplier
relationship and debt cost. The relationship between customer and supplier in
today's economy has many functions for companies that have many effects on them,
including the effects that can have on the cost of debt. This research is a library and
has been done in a descriptive-analytical manner. The results showed that customersupplier
relationships, both small and large customers, can have a direct impact on
debt costs.
خلاصه ماشینی:
دو مکانیزم بالقوه عمده وجود دارد که از طریق آنها یک رابطه مشتری - تامین کننده ممکن است بر هزینه بدهی یک شرکت تأمین کننده تأثیر بگذارد: فرضیه ریسک اعتباری متمرکز و فرضیه تایید.
با توجه به فرضیه ریسک اعتباری متمرکز (بانرجی و همکاران١، ٢٠٠٨)٢، یک شرکت با روابط عمده مشتری - تأمین کننده اغلب مجبور به انجام سرمایه گذاریهای خاص مربوط به روابط است که به نوبه خود منجر به ریسک اعتباری متمرکز بالاتر و هزینه بدهی بالاتر میشود.
با توجه به این فرضیه ، روابط مشتری - تامین کننده انگیزههای مشتریان اصلی در نظارت بر تامین کنندگان خود را تسهیل میکند، در نتیجه عدم تقارن اطلاعاتی بین تامین کنندگان و بستانکاران آنها را کاهش میدهد که منجر به هزینه بدهی کم تر برای تامین کنندگان میشود.
برای کاهش این نگرانیهای درونزایی باید عنوان کرد که حضور مشتریان اصلی به طور قابل توجهی هزینه بدهی تامین کننده در بازار اوراققرضه شرکتی را کاهش میدهد.
رابطه تامین کننده و مشتری اصلی و هزینه بدهی با توجه به فرضیه ریسک اعتباری متمرکز، اعتماد به مشتریان عمده میتواند برای یک تأمین کننده پر هزینه و پر ریسک باشد (دهالیوال و همکاران، ٢٠١٦).
J. Finance 43, 1–19; Titman, S.
J. Finance 43, 1–19; Titman, S.
The relationship between customer and supplier in today's economy has many functions for companies that have many effects on them, including the effects that can have on the cost of debt.
The results showed that customer- supplier relationships, both small and large customers, can have a direct impact on debt costs.
Keywords Customer, supplier, debt cost 1.