چکیده:
نظریههای رشدشناختی و زبان،نوعی طرح یا چارچوب ذهنی مناسب برای معلمان و افراد درگیر در تدریس کودکان ارائه میکنند. بعضی از برجستهترین محققان مانند پیاژه و وی گاتسکی،خدمات قابل توجهی در زمینهء روانشناسی رشد انجام دادهاند.هر دوی آنها کودکان را افرادی فعال در یادگیری میدانند و بر شرایط اجتماعی نیز تأکید میکنند.این مقاله مرور مختصری دارد بر نظریههای اصلی رشدشناختی و زبان،و تمرکز اصلی آن بر مهارتهای لازم برای بسط این دو مقوله است.
خلاصه ماشینی:
"نظریههای رشدشناختی و زبان،نوعی طرح یا چارچوب ذهنی مناسب برای معلمان و افراد درگیر در تدریس کودکان ارائه میکنند.
بعضی از برجستهترین محققان مانند پیاژه و وی گاتسکی،خدمات قابل توجهی در زمینهء روانشناسی رشد انجام دادهاند.
آنها کودکان را افرادی فعال در یادگیری میدانند و بر شرایط اجتماعی نیز تأکید میکنند.
اصلی رشدشناختی و زبان،و تمرکز اصلی آن بر مهارتهای لازم برای بسط این دو مقوله است.
صداها،واژگان،دستور زبان کودکان و موارد مربوط به آنها
در زندگی،روی رشد آنها تأثیر بسیار مهم و حساسی دارد.
تفکر و استفاده از زبان ضروری است و دستیابی به مفاهیم
و مهارت کودکان تأثیر زیادی دارد و همین موضوع در مورد رشد
بهترین آغاز برای تشخیص خصوصیات زبان این است که بدانیم
دوم این است که زبان از علائم استفاده میکند و همهء صداها،
یکی از مهمترین خصوصیات رشد زبان در انسان این است که
رسمی میداند و اعتقاد دارد که دانش زبان ذاتی و همگانی است.
(1975)نیز رشد زبان را وسیلهء مؤثر و مفیدی برای ایجاد ارتباط
و معنی،و درک کودک از آنها جنبههای مهم زبان هستند که
البته،باید توجه داشت که گفتار و زبان مورد استفاده بین کودکان
پرستاران برای ایجاد ارتباط با کودکان از زبان خاصی استفاده
بسیار خوب و مفیدی برای معرفی نظام پیچیدهء زبان است.
به تدریج زبان خود را برای ایجاد ارتباط با کودکان بزرگتر یا نوجوانان
رشد و مهارتهای زبان آنها تأثیر فراوان دارد.
مورد میزان درک کودکان از زبان و خصوصیات زبانآموزی آنها
که کودکان عامل مهم و مؤثری در فرایند رشد زبان خود هستند."