چکیده:
آموزش زبان انگلیسی در سالهای اخیر تحولات چشمگیری را شاهد بوده است.با وجود این،بسیاری از این تحولات برای معلمان ایرانی ناشناختهاند و هنوز راهی به بحثهای عملی یا نظری کشور نیافتهاند.در این مقاله سعی شده است،برخی از این تغییرات مورد بررسی قرار بگیرند.مقولات مطرح شده عبارتند از:آموزش صورت محور،بحث پساروش،امپریالیسم زبانی و آموزش انتقادی،تدریس تفکری،دیدگاه جدید زبانشناسی کاربردی و تحقیق کیفی.
خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) PART ONE RECENT DEVELOPMENTS IN
مقالهی حاضر که به بحث تحولات و دیدگاههای جدید در آموزش زبان طی 20 سال گذشته پرداخته است،در دو بخش ارائه
میشود.
بخش اول به آموزش صورت محور و تحولاتی که در این زمینه مطرح است،میپردازد و در ادامه پساروش و تئوریهای گوناگون
دربارهی آن مطرح میشود و در آخر به تحقیق کیفی میپردازد.
بخش دوم را در شمارهی بعدی مطالعه خواهید کرد.
آموزش زبان انگلیسی در سالهای اخیر تحولات چشمگیری را شاهد بوده است.
با وجود این،بسیاری از این تحولات برای
در این مقاله سعی شده است،برخی از این
مقولات مطرح شده عبارتند از:آموزش صورت محور،بحث پساروش،امپریالیسم زبانی و
آموزش انتقادی،تدریس تفکری،دیدگاه جدید زبانشناسی کاربردی و تحقیق کیفی.
کلید واژهها:آموزش صورت محور،بحث پساروش،تحقیق کیفی،امپریالیسم زبانی،آموزش انتقادی،تدریس تفکری،زبانشناسی کاربردی."