Skip to main content
فهرست مقالات

Strategies in Test-taking situations

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم) (10 صفحه - از 30 تا 39)

کلیدواژه ها : راهبرد ،آزمون ،توانش ،اعتبارسازه

کلید واژه های ماشینی : فرائانی راهبردهای مربوط به آزمون ،راهبردهای ،مواد مربوط به آزمون آزمونی ،آزمونی ،Test ،تعریف رهبردهای امتحانی ،دیدگاه توانش راهبردهای زبان ،طراحی آزمون‌ها و مواد ،اعتبارسازه ،مهارت در امتحان دادن ،امکان به‌کارگیری شکل‌های متنوع آزمونی ،راهبردهای کاربردی و بصیرتی ،بصیرت فرد در موقع امتحان ،بررسی راهبردهای آزمونی ،فراگیر خوب ،موقع امتحان دادن ،سنجش تلاش‌های یادگیری زبانی ،حوزه‌ی زبان‌آموزی ،نوعی نشان‌گر موفقیت ،تضمینی ،ایده‌آل محسوب ،خصوصیلت به شمار ،موفقیت‌آمیز بودن سنجش ،موضوعاتی ،وابسته ،توانش ،زمینه‌ی راهبردها ،ممکن ،به بصیرت ،به تفضیل

اگر در حوزه‌ی زبان‌آموزی،داشتن خصوصیات«فراگیر خوب»،یک ایده‌آل محسوب می‌شود،مهارت در امتحان دادن نیز می‌تواند زیرمجموعه‌ای از این خصوصیلت به شمار آید.راهبردهای مربوط به آزمون،شامل راهبردهای کاربردی و بصیرتی می‌شوند که در مورد دوم، ضرورتا به توانش مربوط نمی‌شود،بلکه ممکن است وابسته به بصیرت فرد در موقع امتحان دادن باشند.فرائانی راهبردهای مربوط به آزمون‌ می‌تواند به نوعی نشانگر موفقیت،و تضمینی برای موفقیت‌آمیز بودن سنجش تلاش‌های یادگیری زبانی باشد. این مقاله،ابتدا به تعریف رهبردهای امتحانی پرداخته است و سپس نگاهی عمیق به یافته‌های جدید در زمینه‌ی راهبردها دارد.هدف‌ اصلی آن بررسی راهبردهای آزمونی و احیانا استفاده از آن‌ها در طراحی آزمون‌ها و مواد مربوط به آزمون آزمونی است.موضوعاتی نظیر اعتبارسازه،امکان به کارگیری شکل‌های متنوع آزمونی که بیانگر دیدگاه توانش راهبردهای زبان است،از جمله موضوعاتی هستند که به تفضیل‌ در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند.

خلاصه ماشینی:

"اگر در حوزه‌ی زبان‌آموزی،داشتن خصوصیات«فراگیر خوب»،یک ایده‌آل محسوب می‌شود،مهارت در امتحان دادن نیز می‌تواند زیرمجموعه‌ای از این خصوصیلت به شمار آید. راهبردهای مربوط به آزمون،شامل راهبردهای کاربردی و بصیرتی می‌شوند که در مورد دوم، ضرورتا به توانش مربوط نمی‌شود،بلکه ممکن است وابسته به بصیرت فرد در موقع امتحان دادن باشند. فرائانی راهبردهای مربوط به آزمون‌ می‌تواند به نوعی نشانگر موفقیت،و تضمینی برای موفقیت‌آمیز بودن سنجش تلاش‌های یادگیری زبانی باشد. این مقاله،ابتدا به تعریف رهبردهای امتحانی پرداخته است و سپس نگاهی عمیق به یافته‌های جدید در زمینه‌ی راهبردها دارد. اصلی آن بررسی راهبردهای آزمونی و احیانا استفاده از آن‌ها در طراحی آزمون‌ها و مواد مربوط به آزمون آزمونی است. موضوعاتی نظیر اعتبارسازه،امکان به کارگیری شکل‌های متنوع آزمونی که بیانگر دیدگاه توانش راهبردهای زبان است،از جمله موضوعاتی هستند که به تفضیل‌ در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.