Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی مشکل های موجود در درس تربیت بدنی مدارس متوسطه

نویسنده:

(3 صفحه - از 57 تا 59)

خلاصه ماشینی:

"در این دو تحقیق،عوامل مؤثر اجرای درس تربیت بدنی مانند: ویژگی‌های فردی دبیران تربیت بدنی به اذعان دانش‌آموزان،بیش از 70% معلمان تربیت بدنی مطالب عملی را آموزش نمی‌دهند و مدیران مدارس؛فضاهای آموزشی تربیت بدنی؛وسایل و امکان‌های ورزشی؛توانایی‌ها و عملکرد معلمان تربیت بدنی؛جایگاه درس تربیت بدنی؛برنامه‌ریزی و غیره بررسی شده است که اهم نتایج آن در ذیل می‌آید: در بررسی دیدگاه مدیران مدارس دربارۀ درس تربیت بدنی، بیش‌تر مدیران بر اجرای دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های تحلیلی ساحل معماری اغلب مدیران بر این باورند که والدین دانش‌آموزان درس تربیت بدنی را مانند سایر دروس پیگری نمی‌کنند تربیت بدنی تأکید داشته‌اند و بیش از 97% آن‌ها اظهار کرده‌اند که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را به اطلاع دبیران تربیت بدنی می‌رسانند2. در این‌باره(کیفیت آموزشی) اغلب مدیران تعداد دانش‌آموزان کلاس‌های درس تربیت بدنی را بین 31 تا 40 نفر اعلام و بیش از 50% دبیران تربیت بدنی،وسایل ورزشی را کم و نامتناسب ذکر کرده‌اند و نیز اظهار داشته‌اند که برای اجرای بهتر درس تربیت بدنی وسایل کمک‌آموزشی را در اختیار ندارند و بقیه هم«به مقدرا کم»و«بعضی مواقع»از این وسایل در اختیار دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.