Skip to main content
فهرست مقالات

اثر هنری در عصر تکنولوژی

نویسنده:

مترجم:

(14 صفحه - از 82 تا 95)

کلید واژه های ماشینی : هیدگر، تکنولوژی، اثر هنری در عصر تکنولوژی، اثر هنری، بنیامین، مکان، تصویر، فضا، معبد، کفشها، زیستگاه، تکثیر، اثر هنری د، خطر، نمایش، جهان، تکنولوژی مدرن، آیینی، مدرن، پرسش، ماهیت تکنولوژی، بی‌خانمانی، اثر هنری در عصر تکثیر، جایگاه اثر هنری در عصر، عصر تصویر جهان هیدگر، عصر تصویر جهان، عصر تکنولوژی مقامی ورای نمایشگاه، مکان اثر هنری زیستگاهی، مکان متجسد، زمین

خلاصه ماشینی: "اما آیا این سخن وجهی دارد؟آیا پیش فرض‌ این ادعا چنین نیست که ساحت هنر از خطر تکنولوژی بری و در امان است؟چرا باید آثار هنری مصون از بی‌خانمانی باشند؟ من در این نوشتار برای توضیح و تنویر کلام و مدعای‌ هیدگر برآنم تا پاسخ و واکنش احتمالی هیدگر به موضوعی که‌ از سوی والتر بنیامین در مقالهء اثر هنری در عصر تکثیر مکانیکی(1936)مطرح شد را بیابم. حال‌ به این مدعای بنیامین که کیفیت اثر هنری اصلی،کاهش و نقصان یافته نه چگونگی تکثیر و انتشار آن،که به نظر چالشی‌ است با انگاشت هیدگر در مبدأ اثر هنری از چگونگی«عمل»اثر هنری(که همان آشکارسازی هستی است)و نیز با این‌ نظریه‌اش که هنر می‌تواند در عصر تکنولوژی مدرن نیروی‌ منجی و رهایی‌بخش باشد بیشتر می‌پردازیم. اما آیا واقعا تنها مکان‌ موجود«در»آن تابلوی نقاشی فضایی است که آن یک جفت‌ کفش اشغال می‌کنند؟آیا«در»این تابلو،مکانی متجسد در خود کفشها،مکانی که چیزی بیش از فرم یا گونه فضای بازنمود شده توسط ون گوگ نیز وجود ندارد؟آنچه که مکان متجسد در کفشهای روستایی درباره مکان یک قطعه ابزار و در باب جایگاه‌ اثر هنری در عصر تکنولوژی به ما می‌گوید چیست؟هیدگر مکان«درون»تابلوی نقاشی را که«در»کفشهای روستایی‌ متجسد شده این‌گونه توضیح می‌دهد: «از رخنه تاریک درون فرسوده کفشها،رونده‌ای زحمتکش‌ پدیدار می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.