خلاصه ماشینی:
"افول اندیشه در جناح سنتی هالیوود به بهانه فیلم ترمیناتور 3:خیزش ماشینها ترمیناتور 3: سعید مستغاثی در دههء هفتاد میلادی پس از رسوخ جنبش عصیانگری فرهنگی که از اروپا آغاز شده بود به درون جامعه هنری آمریکا و حمایت از ساخت فیلمهای به اصطلاح ضد سیستم حتی در سطوح سنتی هالیوود،نسل جدیدی در همین بافت سینمای آمریکا جانشین اسلاف خود گردید که به ظاهر با موج جدیدی که از قاره کهنه آمده بود،همساز به نظر میآمد.
اینکه فیلمسازانی مثل ژانگ ییمو با فیلم قهرمان نه تنها اعجاب پیوند اندیشه و تکنیک(اگر چه باب طبع سیاستگذاران روز دنیا در القای دهکده جهانی زور و سرمایه و تروریست خواندن مخالفین آن باشد)را به چشم جهانیان مینشاند،بلکه بازار بسیاری کشورها را هم از جنگ جناح سنتی به درمیآورد و این جاست که افول آن اندیشه نوگرا بیش از همیشه در هالیوود کهنهکار پدیدار میشود و این واقعیت را مقابل کمپانیهای بزرگ نمایان میسازد که تماشاگر امروز بتدریج از ساختارهای کلیشهای سینمای سنتی آمریکا فاصله میگیرد و برای حفظ استقبال وی باید به راهکارهای تازهتری اندیشید."