خلاصه ماشینی:
"این عوامل به شرکتها اجازه میدهد خیلی سریع به بازارهای جغرافیایی،خرید و تولیدات کارخانهای دسترسی پیدا کنند،که نتیجه آن بوجود آمدن و گسترش محیط بازاریابی پیچیده برای شرکتها و مصرفکنندگان است.
بنابراین در بسیاری از کشورهای جهان مدیران میپرسند که مفهوم دقیق بازاریابی جهانی و تفاوت آن با بازاریابی داخلی چیست؟چگونه رقابت جهانی و نیروهای آن روی کسب و کار ما تاثیر میگذارد و به چه میزان باید جهانی شویم؟در زمان حال بسیاری از شرکتها استراتژی فعالیت و تولید خود را متحدا با شرکتهای خارجی انجام میدهند.
جنرال موتورز تلاش میکند دریابد که چرا بسیاری از مشتریها در سر تا سر دنیا به سمت اتومبیلهای اروپایی و ژاپنی گرایش پیدا کردهاند شرکت MIGHITY SEARS با تقسیم سهام بین بخشهای متداول و فروشگاههای اختصاصی از یک طرف و کاهش تولید انبوه از سوی دیگر، راه خود را گم کرده است."