Skip to main content
فهرست مقالات

شکار جایزه چقدر کثیف است

نویسنده:

(42 صفحه - از 14 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی ،سرف ،هنر ،روسی ،زن ،سبک ،رنگ ،روسیه ،تصویر ،پرتره ،حرکت ،رپین ،مدل ،آثار ،شخصیت ،آثار سرف ،انسان ،نقاشی روسی ،زندگی ،طبیعت ،پتر ،کار ،نقاشی پرتره ،جوان ،تاریخی ،هنر سرف ،زمان ،زیبایی ،خلق ،نقاشی‌های سرف

خلاصه ماشینی:

"تنها مقایسه این سه نام،وروبل،سرف و کنستانتین،از جهت نقاشی و تفاوت در فعالیت هنری، درحالی‌که دوستی نزدیکی بین آنها برقرار است، نشان می‌دهد تا چه حد تکامل هنر روسیه در پایان‌ قرن نوزدهم پیچیده است. این تصویر در یکی از منطقه‌های میانه روسیه نقاشی شده است که‌ طبیعت آن مشابه آثار اولیه و شاعرانه سرف در زمینه‌ منظره است. سرف‌ رابطه‌ای مستقیم با یادبودهای دوران خود دارد؛او در نقاشی دیواری تلاش‌هایی می‌کند و برای تئاتر نیز از خود علاقه‌ای نشان می‌دهد اما حرکت مدرن پیش از هرچیز در تابلوهای نقاشی هنرمندان دیده می‌شود. درگیری در پیش سرف حتی معنای دیگری‌ می‌دهد(مهاجران در لباس مندرس و قیصر با لباس‌ مرتب با شاهزاده خانم؛پتر جوان که حتی گردوغبار روسیه قرون وسطی را از اشیای کوچک هم تکانده‌ است و ملاک‌های نامرتب)اما این هم یک جوری در پس‌زمینه رخ می‌دهد،شخصیت تصویر مشخص‌ نمی‌کنند که روح زنده زمان کاترین و پتر وجود دارد. پتر بر طبیعت و انسان حکومت‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) می‌کند و این به شکل ترکیب‌بندی زیر مطرح شده‌ است:فیگور او که کمی از پایین به آن نگاه شده است، از پس‌زمینه،آسمان خاکستری را به وضوح مشخص‌ می‌کند. تصویر همان تمایل را نسبت به سبک بزرگ‌ نشان می‌دهد درمورد این سبک در ارتباط با نقاشی‌های پرتره آغاز قرن بیستم صحبت شده است. در نقاشی یورا موروسو(1905)و تامارا کارزاوینا رقاص (به تصویر صفحه مراجعه شود) (1909)،همچنین در مصورسازی کتاب کریلو که این‌ استاد در سالهای آخر عمر با فداکاری بر روی آنها کار کرد،نتایج بسیار زیبایی نسبت به تمام آثاری که‌ تا آن زمان خلق کرده به دست می‌آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.