Skip to main content
فهرست مقالات

بشارت تولد حضرت مسیح

نویسنده:

(1 صفحه - از 11 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : بشارت تولد حضرت مسیح ،سیمونه مارتینی ،نقاشی ،نقاشی سیمونه از حالت انحنا ،بشارت تولد مسیح ،گوتیک ،قاب ،تزیینی ،تزیینات ظریف درخور دربار ،حضرت مسیح ( ع ) ،شیوهء تجملی گوتیک ،تخته و قابهای چندلته ،هنر گوتیک ،هنر ،تزیینات مجالس درباری ،تجملات و تزیینات ظریف ،کلیساهای گوتیک ،پیکر ،خطهای ،درباری ،پیکره‌های ،انحنا و پیچش پیکر مریم ،انطباق میان شیوهء تجملی ،حالت انحنا و پیچش پیکر ،پیکر مریم مقدس ،قاب تزیینی ،سبک گوتیک ،سیمونه در نقاشی ،سبک بین‌المللی ،ذوق اشرافی

خلاصه ماشینی:

"سیمونه مارتینی‌ و تابلوی بشارت بشارت تولد حضرت مسیح(ع) احسان اعتمادی هنگامی که شیشه‌بندی‌های منقوش در کلیساهای‌ گوتیک جای نقاشیهای دیواری را گرفت،بتدریج‌ نقاشی روی تخته و قابهای چندلته برای پشت محراب‌ و بخشهایی از اطاق کلیساها مرسوم شد. «بشارت‌ تولد مسیح»از جمله نقاشیهایی است که روی یک‌ قاب تزیینی سه‌لته توسط«سیمونه مارتینی»انجام‌ شده است. سیمونه در نقاشی«بشارت تولد مسیح»با حرکات‌ آمیخته به حجب و حیای دستهای باریک و پیکره‌های‌ کشیده،در قالب شکلهای ظریف و رنگ‌آمیزی‌ درخشان زمینهء طلایی و خطوط نرم و مواج،شیوه‌ای‌ را ارائه داد که کاملا مغایر بود با شیوهء کار«جوتو»در «سوگواری بر جسد مسیح»،که در آن‌ پیکره‌ها چاق و ناهنجار و بی‌وقار ترسیم شده بودند. هرچند تاءثیرات سلیقه و ذوق اشرافی،همچنان‌ که در همهء هنر گوتیک،در پرداخت این نقاشی نیز مؤثر افتاده و مجلس به گونه‌ای تزیین یافته است که‌ پیش از اینکه نشانگر سادگی و صمیمیت فضایی‌ ملکوتی باشد،نشانه‌ای است از تزیینات مجالس‌ درباری،اما مجموعهء اثر تجربه‌ای است برجسته از طراحی خطی و نمایشی است استادانه از نقاشی‌ «سیه‌نا»."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.