Skip to main content
فهرست مقالات

عکس خوب

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 38 تا 43)

کلید واژه های ماشینی : عکاسی، عکس، عکس خوب، عکاسی صنعتی تبلیغاتی، لنز، جنگ، ایران، تدریس، دوربین، فیلم

خلاصه ماشینی:

"آشنایی با کافمن به نظر او خیلی جالب بود که گارسن رستورانی که هفته‌ای دو،سه بار به آن سر می‌زد،دانشجوی رشته‌ عکاسی است!و در نتیجهء این آشنایی،کافمن مرا دعوت به کار کرد. عکاسی حرفه‌ای پس از بازگشت به ایران در سال 1347 نخستین کار من این شد که جایی را برای عکاسی‌ راه بیاندازم. تصورم این بود که عکاسی صنعتی تبلیغاتی یعنی عکاسی در خدمت‌ فروش،در خدمت اقتصاد،برای تولید بیشتر و زندگی بهتر و برای خدمت به یک رقابت‌ برتر. متأسفانه برخی مواقع باید گفت،عکس خوب یعنی عکس دروغ!ممکن است یک عکس‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) خوب اغراق شده باشد؛یعنی در عکاسی خبری با جابجایی خیلی چیزها عکس را مهیج‌ کنیم. پس باید درست برعکس عمل کنیم و طوری عکس بگیریم که انگاری میوه‌ها خیلی قشنگ تازه و خوشمزه هستند،حال با هر وسیله و تمهیدی که می‌شود،باید این کار را کرد. البته این‌که عکس من بهتر است،دلیل بر بهتر بودن کار من نیست؛ممکن است‌ آقای انسل آدامز دیدگاه فرهنگی اجتماعی‌ای در مورد عکسش داشته باشد و استعدادش‌ خیلی از من بهتر باشد؛ولی در اینجا وسیله خیلی مهم است. البته برای بالا بودن سطح‌ هنر عکاسی،تکنیک خیلی مهم است و متأسفانه هنوز در کشور ما فیلم تاریخ مصرف‌ گذشته استفاده می‌شود. در مورد عکاسی هم همین اتفاق افتاد؛بچه‌های عکاس با عشق جلو می‌رفتند نه با تکنولوژی روز دنیا که کنار بنشینند و با لنزهای تله بسیار قوی«عکس از راه دور»بگیرند؛اصلا خیلی از اینها حتی تله 1600 و 100 را لمس نکرده بودند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.