Skip to main content
فهرست مقالات

پنجره ای رو به عکاسی معاصر ایران

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 6 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : عکاسی، عکاسان معاصر ایران، پنجره‌ای رو به عکاسی معاصر، عکس، آثار عکاسان معاصر ایران، ژانر، موزهء هنرهای معاصر، پرتره کارهای آقای فخر الدینی، فضای نمایشگاهی موزهء هنرهای معاصر، عکاسی تبلیغاتی

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود)1 پنجره‌ای رو به‌ عکاسی معاصر ایران گفت‌وگو با دکتر محمد ستاری‌ دبیر نمایشگاه پنجره‌های نقره‌ای محمود عبد الحسینی نمایشگاه«پنجره‌های نقره‌ای»برگزیدهء آثار عکاسان معاصر ایران که در تابستان امسال در موزهء هنرهای معاصر تهران برگزار شد با اظهارنظرهای متفاوتی‌ مواجه شد،این نمایشگاه در نوع خود از اهمیت به سزایی برخوردار بود. آیا موزهء آثار عکاسانی را که در نمایشگاه«پنجره‌های نقره‌ای»به‌ نمایش درآمده،از ایشان خریداری می‌کند؟یا از این بابت چیزی به ایشان‌ پرداخت می‌کند؟ توصیهء آقای دکتر حسینی‌راد این بود که ما 10 عکس را از هر عکاس به انتخاب‌ خودش بگیریم و به هزینهء موزهء هنرهای معاصر در ابعاد 90*60 سانتی‌متر و یکی از آن‌ها را هم 5/1(به تصویر صفحه مراجعه شود)1 متر چاپ کنیم. بنابراین فکر نمی‌کنم ضربه‌ بزند،اما در مورد این عکاس خاص،یعنی دوست عزیز و ارجمندم آقای کامران عدل که در ژانر عکاسی معماری‌ از ایشان خواهش کردیم عکس بدهند و ایشان هم آن‌ عکس‌های باب دلشان را که در اختیار بنیاد آقا خان بود و در ایران نبود،با مشقت بسیار توانستند از بنیاد به امانت‌ بگیرند و به نمایش بگذارند. دوست دارم از شما نه به عنوان دبیر نمایشگاه بلکه به عنوان‌ آقای دکتر محمد ستاری محقق و پژوهشگر رشتهء عکاسی که در این‌ زمینه بسیار کار کرده است این سؤال را بپرسیم،اگر این آثار در ژانر تبلیغاتی به صورت مستقل به دست شما می‌رسید و قرار بود شما انتخاب کنید،آیا قبول می‌کردید؟ قطعا گزینشی که می‌کردیم با گزینش عکاس فرق دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.