خلاصه ماشینی:
"این سهوجهی است که من در تفاوت کار آهنگسازی برای سینما و تلویزیون قائل هستم و فکر میکنم هر آهنگسازی باید به آنها توجه داشته باشد.
حجم کاربرد موسیقی در یک فیلم تلویزیونی در قیاس با یک فیلم سینمایی چه تفاوتهایی دارد؟ ابتدا باید مشخص شود که آیا قصد داریم موسیقی برای سریال دنبالهدار بنویسیم یا یک سریال اپیزودیک(یعنی هر قسمت یک داستان جداگانه محسوب شود).
اما در سینما آهنگساز میتواند یک تم را در سانسهای مختلف فیلم با ورسیونها و سازبندیهای گوناگون استفاده کند و هیچ تأثیر منفی هم در ذهن مخاطب نداشتهباشد.
من فکر میکنم حجم کار آهنگساز در تلویزیون بسیار زیاد است.
اما وقتی با یک کارگردانی سروکار دارم که انواع و فرمهای موسیقی را نمیشناسد،کار من بسیار سخت است و حداقل کار ما یکی،دو جلسه به آموزش میگذرد.
استفاده از سازهای زنده یا سازهای الکترونیک و کاربرد آنها برای آرم استیشنهای تلویزیونی در ساخت یک ارکستر بزرگ و سبکهای مختلف،درهمه شبکههای تلویزیونی دنیا معمول است."